Díjat érdemelt a Bullshit filterünk

img

Díjat érdemelt a Bullshit filterünk

A pr-esek és újságírók viszonyának megértését és javítását célzó B2B kampányunkban megkérdeztük az újságírókat, melyik szavak idegesítik őket a legjobban, majd olyan alkalmazást fejlesztettünk, amivel a pr-esek könnyedén kiszűrhetik ezeket saját közleményeikből. A „Hello bullshit nélküli világ!” kampányunk a 2015-ös PRizma Kreatívon elhozta az első helyezésért járó aranyat a Self-branding megoldások kategóriában, valamint a Sándor Imre PR-díj shortlistjén szerepelt hírnévmenedzsment kategóriában, a 2016-os B2B Awardon pedig kategóriagyőztesként végeztünk vele a külső PR szekcióban.

Az újságírók és a pr-esek véleménye sokszor különbözik a tekintetben, hogy mitől jó egy tartalom. Ezért úgy döntöttünk, hogy egy provokatív kutatással segítünk ennek feloldásában. Kíváncsiak voltunk, mi az újságírók véleménye, szerintük mitől jó a pr-es, és milyen kifejezések sokkolják őket egy sajtóközleményben. Az eredményekről kiadott sajtóközleményünk után már senki előtt nem titok, hogy amennyiben fontos számára a médiamegjelenés, kerülje az innovatív, az egyedülálló vagy trendi jelzőket. Az újságírók rendkívül pozitívan értékelték, hogy egy pr ügynökség végre foglalkozik az ő igényeikkel is, valamint az eredmények segítségével sikeresen csökkentettük a „pr mint hirdetési eszköz” típusú megbízói kommunikációs elvárást. A kampányt továbbgondolva a beérkezett adatokat átültettük egy alkalmazásba, a Bullshit Filterbe, amellyel bárki kiszűrheti és lecserélheti az újságírókat leginkább idegesítő szavakat a sajtóközleményéből. Az ötlet eredetiségét és hasznosságát nemcsak az elnyert arany díj igazolja, hanem a szakmai visszajelzések is. A pr-esek körében retteget OMFG Facebook-oldalán „Végre!” felkiáltással üdvözölték a Bullshit Filtert. Az alkalmazás bejelentése után megszületett a Bullshit dal Fríí MC és Patrik Kremán kreatív feldolgozásában, ami egy új fejezetet nyitott kampányunk életében.