Kiderítettük, melyik Facebook reakciógombok működnek

img

Kiderítettük, melyik Facebook reakciógombok működnek

Az idei tavaszt a már régóta ígért új hangulatjelek bevezetésével köszöntötte a Facebook fejlesztői csapata. A várva várt újdonság hatására a jól ismert like jel öt új társat kapott, így már érzelmeink széles skáláját fejezhetjük ki a posztok alatt. A frissítést követően felébredt bennünk a kíváncsiság, hogy vajon a felhasználók milyen mértékben élnek az új csapattagok adta lehetőségekkel, milyen gyakran nyomnak rá a szomorú vagy dühös jelre. Felmérésünk során közel háromezer posztot vizsgáltunk meg közelebbről, tizennégy különböző kategóriában a Socialbakers toplistája alapján.

A bevezetést követő első két napban az új ikonok használata 15 százalék körül alakult, és kifejezetten szomorú vagy felháborító tartalmak kapcsán kerültek előtérbe. A bevezetést követő egy hónapban már bátrabban nyúltak az új reakciógombok után a facebookozók. Az elemzésbe bekerült posztok nagy része vicces és humoros tartalom volt, így nem meglepő az eredmény, miszerint a nevetős fej vezeti a listát, arányaiban viszont az első napok tendenciáját követve a szomorú és a dühös arc terjedt el inkább. Aktivitás szempontjából a cukiságfaktor és a sokakat érintő témák ugranak ki a posztrengetegből. És bár érzelemkifejezésünk széles skálájából már hatot kinyilváníthatunk a gombok segítségével, továbbra is, egészen pontosan tízből kilencen, a klasszikus like gombbal kommunikálunk.

Kutatásunk a sajtó érdeklődését is felkeltette, az eredményekről többek között a HVG, a 24.hu, a Kreatív Online, a Marketing&Média Online, a Médiapiac, a Médiainfo és a Socialbranding is beszámolt.