Fészekrakás a vásárokon?

img

Fészekrakás a vásárokon?

Az idei BNV-n is több olyan megjelenést láttunk, amely annyira csekély és mérhetetlen eredményt hoz, hogy a részvétel szinte haszontalannak mondható, sokszor pedig kifejezetten imázsromboló.

Ráadásul a vásárok és kiállítások esetében viszonylag nagy a ráfordítási költség, ezért összegyűjtöttünk pár szempontot, melyek végiggondolásával könnyebben eldönthető, hogy mikor és milyen feltételek mellett érdemes részt venni egy rendezvényen.

 

Az első lépés mindig a megfelelő rendezvény kiválasztása:

1. Marketingterv szerint: A részvétel eldöntésénél a legfontosabb támpont mindig cégünk marketingterve, mely meghatározza az általunk elérni kívánt célcsoportot, a kommunikációs stílusunkat, és ezáltal a kiállítási és vásári céljainkat is. Tehát csak akkor irány a pódium, ha a rendezvény nyújtotta lehetőségek támogatják a céljainkat.

2. Publikumvásár vagy szakvásár? Bár a publikumvásárok csábítóak lehetnek az azonnali értékesítés szempontjából, ám a szakvásárokon való megjelenés sokkal több lehetőséget teremt az üzletkötésre, az imázsépítésre és a konkurencia felmérésére. Jó tanács: ne jelenjünk meg más iparág szakvásárán, mert nem jellemző, hogy az ácsok friss gyümölcsfacsarót keresnének egy szakkiállításon!

 

Ha belevágunk, készítsünk a megjelenés koncepcióját összefoglaló tervezetet. Ennek három területet kell érintenie:

1. A stand kivitelezése: Kiállítási helyünk a vállalati arculat megtestesítésére szolgál, a sajátos tipográfiai és grafikai elemektől lesz figyelemfelkeltő, ám a feltűnési viszketegség sokszor nevetségessé tesz egyes kiállítókat. Ügyeljünk, hogy megjelenésünk illeszkedjen a rendezvény arculatához is. A marketingcélokhoz igazítva kell kialakítanunk csendesebb tárgyaló zugokat és interaktívabb bemutató részeket a stand területén. Pozitívan hat a látogatókra, ha azt érzik, hogy viszonylag szabad mozgásteret biztosítunk számukra, mert így saját döntésüknek érezhetik majd az általunk kínált termékkel vagy szolgáltatással való megismerkedést.

2. A standszemélyzet és a kiállítási termékkel kapcsolatos feladatok: A közhiedelemmel ellentétében egy csinos hostess nem minden. Kétségtelenül fontos a dekoratív, ápolt hostessek jelenléte a standon, de ne felejtsük el, hogy a természetes megjelenésű és viselkedésű személyzet vonzza a legtöbb látogatót. Semmiképp ne forduljon elő, hogy standunk személyzete lelkesen kérdezgeti a látogatókat, miben segíthet, de a kérdések megválaszolásában maga is támogatásra szorul. Mindig meggyőző, ha a vállalatvezető is jelen van a kiállításon, így nem szalaszthat el a várakozás miatt egy aktuális üzletkötést sem. A kiállítás előtt pontosan tájékozódjunk a kiállítói szerződésben foglalt biztosítási feltételekről, mert könnyen megüthetjük a bokánkat, ha esetleg termékünkben kár keletkezik.

3. A kommunikációs tevékenységünk: A rendezvények kommunikációs lehetőségeinél mindig a személyes kapcsolatfelvételre koncentráljunk. Ma már nem üti meg az ingerküszöböt pár promóciós ajándék (hűtőmágnes, lufi) kiosztása. Mindig biztosítsunk kipróbálási lehetőséget az általunk kínált termékre vagy szolgáltatásra, legyünk kaphatóak egy baráti csevejre és interaktív játékokkal, hasznos nyereményekkel marasztaljuk standunknál a látogatókat. A rendezvények kiváló alkalmat teremtenek az adatbázis-építésre is. Egy rendezvényen való megjelenés csak akkor bír jelentőséggel, ha erről a nagyérdemű is tudomást szerez. Fordítsunk tehát figyelmet a beharangozásra is – a gazdaságosság jegyében – a kiállítás szervezőjével együttműködve.

 

Mivel egy kiállításon vagy vásáron való megjelenés jelentős költséggel jár (helydíj és standkivitelezés, szállítás és biztosítás, személyzet és promóció), csak pontos felmérés és tervezés után érdemes belevágni. Így a látogatók nagyobb valószínűséggel tudják majd, hogy mit keresünk ott, mivel foglalkozunk egyáltalán, és ez nekik milyen előnyöket nyújthat.