5 gyakori e-mail marketing hiba

img

5 gyakori e-mail marketing hiba

A HubSpoton találtam egy jó kis tanulmányt arról, hogy milyen hibákat követünk el leggyakrabban az e-mail marketing során. Ez a bejegyzés az eBook kiegészítéseként néhány egyéb problémára hívja fel a figyelmet, de akit érdekel a téma, annak mindenképp ajánlom figyelmébe a HubSpot tanulmányát (is).

 

1. Az első néhány sor ereje: Az E-Mail Marketing Report (KutatóCentrum, 2009. szeptember) szerint a legalább kéthetente e-mailt olvasók 43 százaléka átlagosan naponta legalább 3 jóváhagyott reklámüzenetet kap. Már ez a szám is igen magas, ráadásul 1 év alatt vélhetően tovább nőtt. Az embereknek pedig nincs ideje ennyit olvasni, ezért szelektálnak. A tárgy, a feladó és az első néhány sor után döntenek arról, hogy tovább olvasnak-e vagy bezárják a levelezésüket. A mi célunk persze az olvasás, így fontos, hogy az első néhány sorban meggyőzzük a vásárlóinkat.

2. Önreklám: Sok cég megfeledkezik az e-mail marketing valódi céljáról: hasznos tartalmat nyújtani a fogyasztóknak, elkötelezetté tenni és vásárlásra ösztönözni őket. Önreklámmal ezt nem érhetjük el. Ehelyett olyan akciókról, ajánlatokról tájékoztassuk a regisztráltakat, amik érdekesek lehetnek számukra. Például ha egy könyvesboltunk van, figyeljük meg, milyen témák érdeklik a vásárlóinkat. Így személyre szabott ajánlatokat küldhetünk. Ahogy Seth Godin marketingszakember fogalmaz: „Egy fogyasztó csak akkor engedi meg egy cégnek, hogy tájékoztassa őt, ha a cég tudja, mi az, ami a fogyasztó számára hasznos.”

3. Legyen erőforrás a visszajelzések kezelésére! A call-to-action üzenet megfogalmazása elengedhetetlen része az e-mailnek: „Jelentkezzen most személyes konzultációra, kollégánk 24 órán belül visszahívja Önt!” De mi van akkor, ha a várakozásunkat is felülmúlja a jelentkezések száma? Ez a lehető legjobb eset. Vagy mégsem? Ha nem tudunk elegendő erőforrást fordítani arra, hogy valóban minden jelentkezőt 24 órán belül visszahívjunk, akkor csak csalódottá tesszük ügyfeleinket. Ezért kiemelten fontos, hogy mindig allokáljunk elegendő erőforrást arra, hogy reagáljunk a megkeresésekre.

4. Ne nehezítsük meg a leiratkozást! Gyakran iratkozom fel hírlevelekre… és elég gyakran le is iratkozom. Illetve néha csak szeretnék. De volt olyan, hogy egyszerűen nem találtam meg az elérhetőséget, ahol jelezhettem volna, hogy nem szeretném többé az adott hírlevelet kapni. Gondolom, a hírlevél üzemeltetője úgy gondolta, hogy számára a legfontosabb, hogy minél nagyobb legyen az adatbázisa. Az adatbázisnál azonban nem a méret a lényeg. Sokkal fontosabb, hogy értékes kontaktjaink legyenek. Egy dühös olvasó nem jelent jó reklámot egyetlen cégnek sem, ráadásul, ha spamlistára kerülünk, még a legfontosabb üzeneteink sem juthatnak el a fogyasztóhoz.

5. Élő kontakt: Sok cégnél a marketinges kezeli a hírlevél fel- és leiratkozásokat, illetve az esetleges visszajelzések is az ő személyes e-mail címére érkeznek. Ez mindaddig jó, amíg a marketinges személye nem változik. Ha pedig mégis, ne feledkezzünk meg arról, hogy a hírlevélre érkező visszajelzéseket is irányítsuk át, illetve írjuk át az e-mailben megadott személyes kontakt elérhetőségeit.