10 tuti tipp, hogy elcseszd a marketinget!

img

10 tuti tipp, hogy elcseszd a marketinget!

Általában arra adunk ötleteket, hogy miként lehet jobbá tenni a cég marketing tevékenységét, de arra is vannak bevált módszerek, hogy miként lehet tönkretenni azt. Ismerős?

1. Ismételd: „Én vagyok a legokosabb!”

Ahhoz, hogy a biztosan szörnyű marketing alapjait lefektessük, szükséges, hogy tudd, nálad jobban senki nem ért ehhez a területhez (sem). Teljesen mindegy, hogy egy konzervgyár igazgatója vagy vagy egy fodrászatot üzemeltetsz, a lényeg, hogy ne hallgass senkire! Különösen hagyd figyelmen kívül az ügyfélkapcsolatosok, a salesesek és persze a marketingesek javaslatait.

Soha, semmilyen körülmények között NE használj mérőeszközt egy kampány eredményeinek mérésére, mert ez még a legeltökéltebb nagyokosokat is összezavarhatja! És ami a legfontosabb: az ügyfél véleménye tabu! Hisz ő honnan is tudhatná, mi a jó neki?

2. Adj ki sajtóközleményt arról, hogy király vagy. Hiszen melyik újságíró az, amelyik nem hozná le azt a cikket, ami azt ecseteli, hogy mennyire nagyon KIRÁLY vagy és milyen innovatív is az, hogy mostantól a konzerveken új címkék lesznek, melyek 3,5 mm-rel nagyobbak a korábbinál, yeah!

3. Ha keresőoptimalizálod a honlapot, fontos, hogy minden szót belegyömöszölj valahogyan minden oldalba! Ha például állatorvos vagy, minden oldalon szerepeljenek ezek a kifejezések: állatorvos, kutyakozmetika, ivartalanítás, állatgyógyszertár, kutyatáp, macskatáp, fogkőeltávolítás, oltás, kutyaeledel, microchip belültetés, ultrahang, görényoltás, cicaoltás, kutyaoltás, macskakaja, akció, kullancsnyakörv, bolha elleni nyakörv, uszkár, spániel, puli és… (na jó, több ingyen tippet nem adunk…)

4. Egy szót úgy kell helyesen írni, ahogyan te azt gondolod! Nehogy már holmi akadémikusok mondják meg, hogy hogyan kell helyesen írni. Vagy egy szakember oktasson ki stilisztikából. Ne feledd, amit te írsz, az biztosan tetszik majd neked, amiből egyenesen következik az is, hogy majd mindenki másnak is, hiszen mindenki olyan házat, kocsit, feleséget és kutyát akar, mint te, akkor ez esetben miért is lenne ez másként?!

5. A konverzió és a ROI bullshit, ami csak arra jó, hogy a marketingesek felvághassanak vele! Ha eddig követted a tanácsainkat, bizonyára ezzel sem lesz gond. A marketingkampányok eredményességének méréséhez ne használj olyan adatokat, mint a látogatottság, az átkattintási arány, a konverzió vagy a megtérülés, ehelyett üss a hasadra, jósolj kártyából vagy hallgass a megérzéseidre. Lehetőség szerint ez utóbbi hármat váltogasd, így biztosabb a siker.

6. Ne feledd, a te szolgáltatásaidra, termékeidre mindenki vevő! Így hát fordíts gondot az alábbiakra: soha ne célozz, soha ne küldj különböző eDM-et különböző embereknek, soha ne legyen különböző kreatívod különböző felületeken, a hirdetési felületeket úgy válogasd össze, hogy a saját kreatívjaidat TE mindig lásd, még ha nem is tartozol a célcsoportba (akkor is, ha gyereknek árulsz My little ponyt), mindenkinek ugyanazt az üzenetet hangsúlyozd, a lényeg, hogy mindenki tudjon rólad.

7. Csinálj (vagy csináltass) csilivili honlapot! Fontosak a felugró ablakok, a trükkös megoldások (pl. a bevásárló kosár helyett egy mosolygó pingvin), a sok flash, a lenyíló menükből kinyíló menük, a rengeteg effekt, a legtutibb újdonságok. Ellenben nagy ívben köpj az olyan dolgokra, mint az ergonómia vagy a használhatóság. Ja, és persze mindezt táblázat alapon!

8. Cserélj és vegyél linkeket! Ez egy roppant fontos, nem kis pénzbe és időbe kerülő dolog, amit mindenképpen meg kell tenned. Lehet, hogy lesznek, akik ezért dilettánsnak tartanak, de akkor jusson eszedbe az 1. pont. A linkcsere remek dolog, és egy csomó helyen ott lesz a linked, és kit zavar az az apróság, hogy nem releváns környezetben. Ha a Google robotok nem is jönnek tőle izgalomba, te biztosan!

9. A közösségi oldalakon is hívd fel a figyelmet arra, hogy milyen király vagy! Hiába, haladni kell - sajnos - a korral, és a Facebook például tökéletes megoldás arra, hogy sok-sok posztot tegyél ki magadról, csak magadról, mindig csak magadról és persze még arról, hogy milyen király vagy. Ha esetleg egy ilyenre bárki negatívan reagálna, tiltsd le, szólj be neki vagy mindkettő…

10. Vegyél Index interstitialt! Bármivel is foglalkozzon a céged, a marketingkampányod az Indexen fusson. Teljesen mindegy, hogy a 11. kerületben van-e egy virágboltod vagy a legalább 1000 főt foglalkoztató vállalatoknak gyártasz pénzügyi szoftvereket, a célcsoportodat az Indexen eléred, hiszen mindenki az Indexet olvassa. Soha, semmilyen körülmények között ne aprózd el a kampányodat (pl. helyi lapban hirdetés vagy eDM az 1000-nél több főt foglalkoztató cégek döntéshozóinak), csak az indexes interstitial számít!