DM Agytágító: a fődíjat - bár nem ehető - mi hoztuk el

img

DM Agytágító: a fődíjat - bár nem ehető - mi hoztuk el

Dobálni való paradicsom, otthonunkban digitálisan megjelenő bútorok, ehető útmutató: február végén részt vettünk a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) direkt marketingről szóló agytágító konferenciáján. A nap folyamán elménk folyamatosan tágult, és ezt az esemény végén kamatoztatni is tudtuk. A bejegyzésből kiderül, mi is történt pontosan.

Az előadásokat tematika szerint vesszük sorra, és annyit már most elárulunk, hogy a vége még nekünk is igazi meglepetés volt! :)

1. Jogi oldal

Dr. Hatházi Vera előadásából megtudhattuk, hogy mire kell odafigyelnünk adatszerzés során. Az első és legfontosabb, hogy ne vegyünk óvatlanul adatbázist! Ez nem csak jogi, hanem gazdasági megfontolásból is fontos, hiszen az ilyen típusú adatok (pl. e-mail cím) akár fél éven belül is elévülhetnek, úgy pedig nem lesz túl sikeres a kampányunk, ha rossz címre küldjük a levelünket.

Az adatvédelem kapcsán kiemelten kell ügyelni a legális adatszerzésre, ellenkező esetben magas büntetések várnak ránk. 2014-ben ráadásul bevezetésre kerül egy új EU-s rendelet, melynek értelmében a szankciók mértéke még tovább fog növekedni. A legsúlyosabb esetekben ez akár elérheti a cég éves világszintű bevételének 5 százalékát, illetve a 100 millió eurót. Eközben a DIMSZ a Dr. Hatházi Vera ügyvédi iroda együttműködésével új projektet indít, melynek keretében a cégek adatszerzési szokásait ellenőrzi majd.

2. Okostelefonok és applikációk

Ez a terület tette ki a konferencia legnagyobb részét. A prezentálók egytől egyig elismerték, hogy napjainkban ez az a platform, amit a leginkább érdemes kihasználni. A KutatóCentrum nemrégiben megjelent felméréséből is kiderül, hogy az okostelefon-penetráció már 56%, szinte éjjel-nappal velünk van a „kütyünk”, ezért a mobilkampányok nagyon jó elérést produkálhatnak. Ráadásul egy egyedi és kreatív applikációval komoly sikereket lehet elérni. Jó példa erre az IKEA mobilapplikációja, melynek segítségével pár kattintással otthonunkban próbálhatjuk ki a különböző bútorokat, tesztelve, hogy melyik illene hozzánk leginkább.

Csak vigyázzunk a képzeletbeli kanapéra való huppanással, könnyen összetörhetjük magunkat!

3. Inbound marketing

Az inbound marketing is nagy szerepet kapott a konferencián. Ez tulajdonképpen nem más, mint a felhasználók igényeire szabott, minőségi megoldásokat preferáló reklámozás. Az előadók egyetértettek abban, hogy az utóbbi időben megfigyelhető az a tendencia, hogy az emberek egyre elutasítóbbak a direkt marketinggel szemben, ezért is van szükség data-driven, azaz viselkedés alapú megoldásokra. Ha ezen a ponton még nem lett volna elég tág az elménk, maradt még egy kis hely díjnyertes kampányok számára, melyek igen ösztönzően hatottak ránk.

4. Inspiráló, díjnyertes kampányok

Az első ilyen a Land Rover 2012-es kampánya, ami a személyes kedvencünk (is). Ötezer meglévő ügyfélnek küldtek ki ehető túlélési útmutatót „In case of emergency eat this book.” szlogennel, hogy igazán nagy vészhelyzetben se maradjanak éhen. A kampány alapötletét az adta, hogy a Land Rover vásárlói jellemzően keresik a kihívásokat és szeretik a nehéz terepeket, így az üzenet telitalálat. A kampányról részletesebben itt tudtok olvasni.

A másik említett promóció egy mosodához fűződik, aki egy közeli irodaház dolgozóinak dobálható (a 90’-es évek gyermekei által jól ismert ragadós figurákhoz hasonló anyagból készült) paradicsomokat küldött. Amellett, hogy a kampány akár az egészséges táplálkozás és a mozgás fontosságára is felhívhatta volna a figyelmet :), arra is rávilágított, hogy a tisztító a legmakacsabb foltokkal is elbánik. Nem csoda, hogy a mosoda látogatóinak száma jócskán megugrott az akció következtében.

4+1. A megmérettetés

A főétel után következzen a desszert, amire igazán büszkék vagyunk. A konferencia nívósságát igazolja, hogy más hasonló rendezvényekkel ellentétben a nap végén ki is próbálhattuk magunkat. A feladat keretében egy óra leforgása alatt 5 fős csapatokban kellett a Magyar Posta Zrt. számára új arculatot, valamint kommunikációs stratégiát kialakítani, majd prezentálni. Egyik ötletünk, az Appostásod nevű mobilapplikáció nagy sikert aratott (és nem csak a neve miatt :)). Az alkalmazás része egy földrajzi helyzet alapján dolgozó funkció, mely megmutatja, hogy az éppen hozzánk legközelebb eső postán az adott időszakban várhatóan mennyi időt kell sorban állni. Fontos cél volt, hogy a postát közelebb vigyük az emberekhez, ezt egy kis asszociációval is erősítettük: a program jelzőhangja két csengetés, utalva arra, hogy a postás mindig kétszer csenget. Ötleteink olyannyira meggyőzték a háromtagú zsűrit, hogy a hét csapat közül végül mi vihettük el a fődíjat. Így kellően tág aggyal és értékes nyereménnyel térhettünk haza a konferenciáról.