Cannes Lions 2014 – Az igazi nagyágyúk

img

Cannes Lions 2014 – Az igazi nagyágyúk

A Cannes Lions a legismertebb reklámverseny a világon. A Francia Riviéra világhírű üdülőhelyére több ezer résztvevő érkezik a fesztiválhétre, ahol a konferenciák, szemináriumok mellett megtekinthetők a shortlistre került alkotások is. A szakmai zsűri az első három (arany, ezüst, bronz) helyezésen kívül – ugyan nem minden kategóriában – nagydíjakat is oszt, ami természetesen a legnagyobb elismerés. Óriási dolog már a shortlistre kerülés is, ezért nem csak a Grand Prix-t érő munkákból válogattunk cannes-i összeállításunkban.

Elsőként jöjjön mindjárt az abszolút kedvencünk, a Lemz holland kreatívügynökség Terre des Hommes szervezetnek készített kampánya, amely a Grand Prix For Good kategóriát is megnyerte. Az alapítvány a fejlődő országok gyermekeinek szexuális kihasználása ellen küzd: a gazdagabb országokban élő férfiak nehéz sorsú gyermekeknek fizetnek azért, hogy egy webkamerán keresztül eleget tegyenek beteges kéréseiknek. Az ügynökség a „ragadozók” elkapásáért megalkotta Sweetie-t, a 10 éves filippínó kislányt, aki maximálisan valósághű, igazából azonban pusztán animáció. A leányzó hamar népszerű lett, és a kamera másik oldalán ülő férfiak egyike sem jött rá, hogy mire megy ki a játék… A kampány végül elérte célját, hiszen óriási nemzetközi figyelem irányult a problémára, és sikerült visszaszorítani ezt a fajta bűncselekményt. Ha csak egy kampányvideót néztek meg az összeállításból, ez legyen az!

Creative Effectiveness Lions

A McDonald’s ausztráliai kampánya áll a legközelebb a szívünkhöz a kategória nyertesei közül. Köztudott, hogy az ausztrálok a kedvesség jeleként becenevekkel illetik barátaikat, sőt mindent, amit szeretnek, így például a McDonald’s-ot is többnyire Macca’s-nak nevezték. Január 26-a Ausztrália Napja, amikor az egész ország ünnepel, ezért a hamburgerkirály úgy döntött, hogy január hónapra megváltoztatja a gyorsétteremlánc nevét Macca’s-ra (beleértve a dolgozók ruháját, a csomagolást, mindent). A kampány hatalmas érdeklődést váltott ki, amivel nemcsak a márka szeretete növekedett Ausztráliában, hanem az értékesítés is.

A McDonald's ausztráliai kampánya - Macca's

Design Lions

A tokiói Sunshine Aquarium a látogatószám növelése mellett azt kívánta elérni, hogy az akváriumba érkezők ne ütközzenek közlekedési problémába az odavezető úton. Ez azért volt fontos, mert a létesítmény 35 éve létezik, de szinte teljesen eltűnt a turisták térképéről, mivel nagyon eldugott, bonyolultan megközelíthető helyen található. Így lettek a pingvinek a látogatók személyes kísérői. Nézzétek meg a videót, hogyan lehetséges mindez!

Direct Lions

A British Airways kampánya nagydíjat nyert Cannes-ban. A légitársaság célja az volt, hogy felhívják az utazók figyelmét a kínálatban elérhető számtalan és változatos úti célokra, valamint a járatok indulásának gyakoriságára. Egy magával ragadó, emlékezetes kampányt szerettek volna látni, aminek minden momentuma arra emlékeztet minket, hogy a repülés valójában egy varázslatos dolog. Nem is részleteznénk, nézzétek meg a videót, zseniális, amit kitalált a londoni OgilvyOne ügynökség.

Film Lions

Vajon kitaláljátok-e, hogy ki lett a Film Lions kategória Grand Prix díjasa? Jean-Claude Van Damme és a Volvo Trucks… Ha még nem láttátok volna elégszer a videót, kattintsatok!

Promo & Activation Lions

Karácsonyra általában nagy durranással készülnek a márkák. A Harvey Nichols angol luxusáruház elég viccesre és meghökkentőre vette a 2013-as ünnepi szezont: egy sor apróságot (gémkapcsot, fogpiszkálót) láttak el „Bocsi, inkább magamra költöttem!” címkével, amelyet a vásárlók a szeretteiknek ajándékoztak, a nagyobb csomagokban rejlő kincseket pedig saját magunknak vásárolták. 3 napon belül 26 ezer „apróságot” adtak el! A videóban közelebbről is szemügyre vehetitek az ajándékbontás pillanatait.