2014-es külföldi kedvenceink reklámfronton

img

2014-es külföldi kedvenceink reklámfronton

A tipikus tévéreklámos slágertémák (karácsony, Super Bowl) mellett idén a focivébé is kiváló táptalajt jelentett a kreatív szpotoknak, és míg például az amerikaiak átlagosan négy és fél, de mi magyarok is közel négy órát töltünk tévénézéssel, visszatekintésünkben nemcsak rövidebb, hanem a kifejezetten online felületekre gyártott, hosszabb videók közül is válogattunk.

Save The Children

A Save The Children egy nemzetközi szervezet, mely Szíria határainál állomásozik azért, hogy érzelmi támogatást nyújtson a háborús övezetből a szomszédos országokba menekült több ezer gyermek számára. A kicsik nemcsak otthonukat veszítik el, de sokszor brutális támadások szemtanúi, olykor áldozatai is. A videó üzenete az, amit sokan képesek vagyunk elfelejteni: csak mert nem a saját környezetünkben történik valami, attól még megtörténik – ennek alapján a rendező Szíria helyett Londonba helyezi a cselekményt, mely egy kislány 8. és 9. születésnapját, valamint az egy év alatt történteket meséli egy gyors vágásokkal. A kisfilm mindössze másfél perc, érdemes megnézni, a maga nemében fantasztikus.

A világ legnehezebb állása

Szerintetek melyik a világ legnehezebb állása? A rák- vagy gyöngyhalászat, az agysebészet, netán az óceán közepén lévő olajfúrótornyon való helytállás? Az American Greeting’s Cardstore meghirdette a legkeményebb munkát, melyhez tudni kell főzni, orvosi ellátást adni, egész nap készenlétben lenni, éjszakai műszakot vállalni, mobilisnak lenni, mindezt minimum 135 órában hetente, szabadság az ünnepnapokon sincs, ahogy fizetés sem. Legális egyáltalán ez a munka? – viccelődött több jelentkező. A hr-es nézőpontja határozott: rengetegen betöltik ezt a pozíciót a világon zokszó nélkül. A reakciókért érdemes megnézni a videót – nem csak édesanyáknak.

Honda: The OtheR Side

A Honda egyedülálló koncepcióra épülő videója nem maradhat le erről a listáról! A reklám sajátossága, hogy a látszólag egy film valójában kettőt rejt magában, melyek tökéletes szinkronban vannak egymással. A kizárólag a Honda YouTube-csatornáján elérhető reklámban a karakterükben nagyon különböző, mégis sok hasonlósággal bíró Honda Civic és a Civic Type R autók összehasonlítását láthatjuk. Nézzétek meg, és tartsátok nyomva az R gombot, ha kíváncsiak vagytok a „másik oldalra” is!

Lurpak

A Lurpak-reklámot leginkább a látványvilág miatt soroljuk a kedvenceink közé. A Kreatív szerint a „kajareklámok legnagyszerűbb darabjai közül való”, és ezzel mélységesen egyetértünk. Éhesen csak akkor ajánljuk, ha van a közelünkben némi harapnivaló. :)

Nike: Winner Stays

A 2014-es focivébére készített „Winner Stays” című videóban egy csapat gyerek képzeli magát világhírű focisták (Cristiano Ronaldo, Neymar, David Luiz, Rooney, Ibrahimovic, Pique) bőrébe. A Nike szórakoztató és szerethető 4 perces videója következik:

Budweiser: Friends Are Waiting

A Budweiser a Super Bowlra egy nagyon kedves szpotot készített egy 10 hetes kutyus és egy ló életre szóló barátságáról, mégis inkább a szeptember végén megjelent „Friends Are Waiting” videójukat emelnénk ki. A felelősségre nevelő kisfilm főszereplője egy labrador, aki hosszú órákon át várja haza gazdáját az esti iszogatásból, ám ő csak reggel érkezik meg, mivel éjjel úgy érezte, nincs olyan állapotban, hogy hazavezessen.

The RGB News

Nem kell messzire mennünk, ha remek megoldást keresünk: egy román tévécsatorna a véradás fontosságára hívta fel a figyelmet egy nagyon egyszerű, de annál látványosabb ötlettel: az RGB színtérből a hírműsoruk alatt kivették a piros színt, mely szimbolikusan megmutatta, hogy milyen a világ az életmentő vér nélkül. A kampány elnyerte a 2014-es Golden Drum média kategória Grand Prix-jét, és a való életben is bizonyított: 80 százalékkal nőtt a véradók száma Romániában.

Procter & Gamble: Always #LikeAGirl

A reklámban kislányokat és felnőtt nőket kértek meg pár egyszerű dologra: fussanak, dobjanak, verekedjenek úgy, mint egy lány. Most nézzétek meg a videót! A kisfilm arra hívja fel a figyelmet, hogy a nemi sztereotípiákat az idősebbek kényszerítik rá a gyermekekre, akik az évek alatt tökéletesen idomulnak azokhoz.

Szubjektív listánk végére értünk, reméljük sikerült pár örömteli percet okoznunk. Ha a Te kedvenced kimaradt, mindenképp jelezd Facebook-oldalunkon!