Hozd magad a legjobb formába a megfelelő pillanatra!

img

Hozd magad a legjobb formába a megfelelő pillanatra!

Legkönnyebben így foglalható össze a content marketing workshopunk mondanivalója, melyet a CRANE-nel és a Kreatívval közösen tartottunk pár hete.
 

Bármennyire is úgy tűnik, hogy ez a cím akár egy női magazin egyik tanácsadó cikkéhez is tartozhatna, valójában ez nem más, mint a content marketing kampányok alapja. A workshopon rávilágítottunk azokra a főbb jellegzetességekre, melyekben megújulást jelent egy content marketing kampány a megszokott hirdetési kampányokhoz képest, és amelyek hatására akár kisebb büdzséből is igen szép eredmények érhetők el.
 

1. Új forma új tartalommal
A hagyományos hirdetési kampányokkal ellentétben a content marketing esetében sokkal tágabban értelmezhető a felület. Kornél (cégvezetőnk) előadásában rávilágított, hogy saját magunknak kell „médiummá válnunk”, és megteremtenünk vagy egy meglévő médiummal közösen kialakítani azt a formát, amelyben az üzenetünk a leghatékonyabban juttatható el a célcsoportunkhoz. Fontos, hogy mindig olyan formába öntsük a mondanivalónkat, melyet a célcsoportunk tagjai szívesen használnak, nézegetnek vagy olvasgatnak, legyen az applikáció, vlog vagy blog.
 

2. Témagenerálás madártávlatból
Ahhoz, hogy megtaláljuk a termékünkhöz vagy szolgáltatásunkhoz kapcsolódó megfelelő témát, ami érdekes a célcsoportunk számára, általában hátra kell lépnünk pár lépést. Ahogy Boroznaki Gergő, a CRANE ügyfélkapcsolati igazgatója is rávilágított a MasterCard Úti Tippek kampányán keresztül, a külföldi bankkártyás fizetés alapból nem tartozik a legizgalmasabb témák közé, de mindez azonnal megváltozik, ha egy úti szótár applikációt készítünk a külföldre utazóknak, amelyben hasznos tippeket találnak a kinttartózkodásukhoz kapcsolódóan.
Kornél előadásából az is kiderült, hogy milyen – akár ingyenes – eszközöket (pl. Google Trends, Google Analytics stb.) érdemes használni annak érdekében, hogy rájöjjünk, mi érdekli a célcsoportunk tagjait az általunk kínált szolgáltatással vagy termékkel kapcsolatban. Azzal, hogy megtaláljuk, mi vonzza igazán az embereket, általában egy kalap alatt megoldjuk az időzítés problémáját is, hiszen a felhasználó akkor keres rá, vagy éppen rántja elő az általunk nyújtott tartalmat, amikor éppen a legnagyobb szüksége van rá (lásd Úti Tippek applikáció).
 

3. A CM az új SEO
A workshopon arra is kitértünk, hogy a content marketing komoly előnyt jelent a keresőoptimalizálásban is a versenytársakhoz képest, hiszen az értékes, egyedi tartalom a keresőkben való pozíciót is javítja. Ráadásul a Google nemrégiben bejelentett algoritmusfinomítása még inkább a releváns és hiteles tartalmat helyezi előtérbe, a jó content marketing kampánynak pedig éppen ez az egyik kulcsa.
 

4. Integráltan, mint mindig
Csakúgy, mint a hagyományos kampányok esetében, a content marketing aktivitásoknak is összehangoltan és egymást erősítve kell működniük. A CMA’14 verseny építőipar kategóriájában díjnyertes integrált, edukációs CM kampányunkat bemutatva arra hívtam fel a figyelmet, hogy nem elég előállni egy jó ötlettel a tartalomra és formára nézve, fel kell kutatni az összes olyan csatornát, melyet bevonva a kampány még hatékonyabban tud működni. Legyen szó a social media aktivitásokról, a céges weboldalról vagy hírlevélről, esetleg egy blogról, fontos, hogy ezek mindegyike ugyanazt a célt támogatva, az adott csatornához illő tartalommal lássa el a felhasználókat.
 

5. A jó tartalom magától épül
A content marketing kampányok kapcsán gyakran felmerül a kérdés, hogy bár az eszközök egy része viszonylag alacsony költségek mellett működtethető, az igazi befektetést a ráfordított idő jelenti. Tény, hogy egy ilyen kampány az elején „melósabb” feladat lehet, de az előadásokból az is kiderült, hogy ha igazán jó content marketing stratégiát dolgozunk ki, akkor a felhasználók maguk is tartalomelőállítóvá válnak, ezzel is új lendületet adva a kampánynak.


A workshopon nemcsak az előadásokat hallgatva kaphattak inspirációt a résztvevők, hanem gyakorlati feladat keretében is kipróbálhatták frissen szerzett tudásukat, ezzel is segítve, hogy később saját területükhöz kapcsolódóan is új ötletekkel állhassanak elő.