Mondj igent az automatizált e-mailre!

img

Mondj igent az automatizált e-mailre!

Mitől lesz egy vállalat sikeres? Mitől népszerűbb egyik márka a másiknál? Kiből lesz újravásárló, és hogyan növelhető az elköteleződése? Minden vállalkozó fejében ott kattognak ezek a kérdések, nem véletlenül. Egy sikeres vállalat működtetésének egyetemes receptjére még sajnos nem talált rá senki, azonban bizonyos hozzávalók már ismertek, amiket érdemes beépíteni a marketingstratégiába. 

Ezek közül az egyik alapanyag kétségkívül a trigger e-mailek használata. Ezek olyan automatizált, informatív jellegű e-mailek, melyeket egy bizonyos esemény (pl. regisztráció, rendelés, szállítás, születésnap, névnap stb.) bekövetkeztével küldünk ki. A levelezőrendszerünkben egyszerűen be kell állítani, hogy melyik esemény hatására melyik e-mail sablon menjen ki (ezek az e-mailek persze paraméterezéssel szintén testre szabhatóak), és már kész is vagyunk.   Rendkívül sokféle alkalmazási területe létezik, ráadásul igen hatékony eszköz. De miért és mikor érdemes bevetni? 

Miért érdemes beépíteni eszköztárunkba? 

A mai túldigitalizált világban elengedhetetlen, hogy egy vállalat ne vegye ki részét az online világ aktivitásaiból. Az egyre bővülő platformokkal és lehetőségekkel lépést tartva az e-mail marketing világa is új korszakába lépett. A Hubspot tavaly közölt adataiból kiderült, hogy a trigger e-maileket használó vállalatok minőségi leadjeinek száma 451%-kal emelkedett. Ha ez nem lenne elég meggyőző, gondoljunk csak arra, hogy egyszeri erőfeszítéssel egy hosszú távon jól működtethető kommunikációs csatornát hozunk létre az e-mailek automatizálásával. 

Mikor érdemes bevetni?

- A vállalkozás profiljától, céljaitól és ügyfélkörétől függően a lehetőségek tárháza végtelen. Néhány tipikus eset:

- Visszaigazolás: regisztrálás, feliratkozás, vásárlás, új jelszó igénylése és számtalan más visszaigazolást igénylő felhasználói aktivitás után célszerű küldeni. 

- Emlékeztető célzattal: bizonyos események, rendezvények, promóciók és nyereményjátékok előtt, alatt és után se érdemes megfeledkezni az automatizált e-mail használatáról. 
 

Az alapesetek mellett csupán kreativitásunk szabhat gátat a kiaknázatlan lehetőségek felismerésének. Küldhetünk például e-mailt a születésnapos ügyfeleinknek (kedves gesztus pl. egy kedvezménykupon felajánlása), vagy kiegészítő ajánlatokat egy bizonyos termék vásárlóinak (pl. „Válasszon szelfibotot okostelefonjához!”). Fontos azonban, hogy legyen célja és haszna az automatizált e-mail küldésének, a haszontalan üzenetekkel való bombázás ugyanis ellenkező hatást vált ki a feliratkozóból. 

Csak hogy néhány példát említsünk a saját gyakorlatunkból is: egyik ügyfelünk, a kábeltévé-, internet- és telefonszolgáltatást nyújtó Vidanet számos trigger e-mailt vezetett be az ügyfélszolgálat tehermentesítésére:

- Használati utasítás: Azok az ügyfelek, akikhez beszerelnek egy bizonyos típusú eszközt, e-mailben azonnal kapnak néhány hasznos tanácsot annak működéséről. 

- Számlatartozás: A hosszadalmas és drága postai levelezés helyett az ügyfeleket e-mailben értesítik a számlatartozásukról.  

Mi teszi az automatizált e-mail sikeressé?

Egy jó automatizált e-mail alaptulajdonságai a következők: személyre szabott, eseményhez kötött, jól időzített és releváns. Ezt a négyes szabályt betartva egy jól átgondolt és felépített, kreatívan megfogalmazott és megformált e-mail már félsiker. Emellett már csak a fő célt kell szem előtt tartanunk egy trigger e-mail megalkotásánál, ami nem más, mint az eladás és újravásárlás támogatása.