Mit tanulhatunk a Google karácsonyi trendjeiből?

img

Mit tanulhatunk a Google karácsonyi trendjeiből?

A legtöbb terméket, szolgáltatást kínáló vállalkozásnak az év csúcspontja a karácsonyi szezon. Sokan már márciusban elkezdik berendelni a termékeket, hogy biztosan ne maradjanak üresen a raktárak, és ne legyenek csalódottak a vásárlók, érdemes ezért egy pillantást vetni a Google keresési trendekre, melyekből rengeteget profitálhatunk. A karácsonyi szezonban átlagosan 10%-kal magasabbak a márkakeresések.

A Google Trends adatai szerint az internetezők 29 százaléka nemcsak az ajándékok keresgélését, hanem a vásárlását is elkezdi már november végén, de még fontosabb, hogy a felhasználók 84 százaléka a tényleges vásárlást megelőzően online keresést végez. Fontos tisztázni magunkban azonban, hogy kiket szeretnénk megcélozni az általunk kívánt termékkel vagy szolgáltatással, hiszen a keresőknek két szélsőséges típusát különböztethetjük meg:

1. A korán ébredőket, akiket már a tájékozódás szakaszában elérhetünk egy márkahirdetéssel, majd később könnyebben megcélozhatunk egy termékközpontú kampánnyal,

2. és a későn eszmélőket (akik a felhasználók 34 százalékát teszik ki), akik az utolsó pillanat miatt az első adandó ajánlatra le fognak csapni.

Hogyan építsük fel a karácsonyi kampányunkat?

1. Októberben alapozzuk meg láthatóságunkat! Optimalizáljuk okostelefonra és tabletre a hirdetéseinket, helyezzük el a remarketing és retargeting címkéket, valamint válasszuk ki, mely termékekre, szolgáltatásokra szeretnénk fókuszálni.

2. Novemberben figyeljük és reagáljunk a piaci változásokra! Naponta monitorozzuk az ajánlatokat, ha szükséges, módosítsuk azokat és a napi költségkeretünket, valamint alakítsuk ki a remarketing és retargeting kampányainkat.

3. Decemberben kapcsoljunk teljes gőzre! Növeljük hirdetéseink relevanciáját, használjunk helybővítményeket, adjunk hozzá „karácsonyi tematikájú” kulcsszavakat hirdetéseinkhez.

A decemberi etapban már érdemes a napokat is néznünk, hiszen december 16-18. között a legmagasabb az ajándékok keresési volumene, december 22-23-án pedig érdemes már a last-minute keresőkre és akciókra összpontosítanunk! Főleg a férfiakra jellemző, hogy az utolsó pillanatban vásárolnak ajándékot, a nők ennél sokkal előrelátóbbak – ők már novemberben keresnek, és sokszor találnak is megfelelő ajándékot az erősebb nemnek. Általánosságban elmondható a decemberről, hogy a szombati, vasárnapi és hétfői napok a legerősebbek, ilyenkor érdemes megnövelni a licitünket.

Milyen eszközök vásároltak a magyarok 2014-ben?*

A rendszeresen internetezők 72 százaléka – 3,4 millió fő – vásárolt 2014-ben online (63% asztali számítógépről, 50% laptopról, 10% mobilról, 4% tabletről), ez 23 százalékos növekedést jelent 2012-höz képest. Az arányokból jól látszik, hogy egyre nagyobb a mobileszközökön való vásárlás, így a mintegy 5400 magyar nyelvű webshopnak meg kell találnia azokat a pontokat, ahol kitűnhetnek a versenytársak közül. Hogyan tehetik ezt meg?

1. Tervezzenek mobilbarát oldalakat, melyet ellenőrizzenek minden platformon!

2. Kínáljanak kényelmes, gyors vásárlási lehetőséget!

3. Ajánljanak kedvező árakat és gyors összehasonlítási lehetőséget!

4. A házhozszállítás és a korlátlan nyitvatartás is a felhasználók 42%-ánál alapvető elvárás egy webáruházzal szemben.

Használjuk ki a mobilhirdetéseket karácsonykor is!

Az okostelefon-felhasználók 69 százaléka keres a mobilja segítségével termékekre, szolgáltatásokra (vö. asztali számítógép: 61%, táblagép: 4%), ezért fontos ügyelnünk arra, hogy kisebb képernyőn is jól láthatók legyenek a hirdetéseink. Mit kell tudnunk még a mobilos felhasználókról?

1. Az okostelefonos keresések 37 százaléka vezet környékbeli üzletben történő vásárláshoz. Használjunk hely- és hívásbővítményeket hirdetéseinkhez!

2. A felhasználók 85 százaléka a mobilkeresési eredmények közül csak a legfelső pár helyet látja. Adjunk meg magasabb ajánlatokat mobileszközökre!

3. Az okostelefon-használók 70 százaléka elvárja, hogy a webhelyek ugyanolyan jól működjenek mobileszközökön, mint asztali gépen. Legyen egy jól felépített, megtervezett és karbantartott mobiloldalunk – a Google is meghálálja!

 

* Az eNet 2015. márciusi adatai alapján.