Miért válasszuk a Gmail-hirdetést?

img

Miért válasszuk a Gmail-hirdetést?

A Google egy új lehetőséggel lepte meg a hirdetőket: minden AdWords-fiókban elérhetővé vált a Gmail-hirdetés. Arra buzdítunk mindenkit, bátran próbáljátok ki ti is, hiszen remekül színesítheti az AdWords-hirdetések palettáját.  

Ezt már csak azért is érdemes átgondolni, mert 2016-ban a Gmail levelezőrendszer havi aktív felhasználóinak száma elérte az egymilliárdot, így nagyon jó eléréssel számolhatunk. Ráadásul minél hamarabb kap el a kísérletezési kedv, annál kedvezőbb áron tapasztalhatjuk ki a kampányaink legoptimálisabb beállításait még a bevezető időszakban.

 

Milyen hirdetési típusok közül szemezgethetünk?

Gmail képsablon: Talán ez a hirdetési típus az egyetlen, amely nem tűnik túl meggyőzőnek marketinges szemmel, méghozzá azért, mert a látványvilágához – mely nem sokban különbözik egy hétköznapi bannertől – már túlságosan hozzászokhattak a Gmail használói, így nem ez a legjobb módja a tömegből való kitűnésnek.

Gmail egyetlen promóciós sablon: Egy testre szabható call-to-action gombbal növelhetjük a hirdetés hatékonyságát.

Gmail többtermékes sablon: Akár 6 terméket is megjeleníthetünk egyetlen hirdetésen belül, melyek mindegyikét külön, tetszőleges színű és feliratú call-to-action gombbal láthatjuk el, hogy aztán mindegyik a honlapunk releváns aloldalára irányítsa az érdeklődőket.

Gmail katalógussablon: A többtermékes sablontól annyiban tér el, hogy legfeljebb 4 termékelhelyezést tesz lehetővé, mégis érdemes kísérletezni vele, mivel az első terméket kiemeléssel teszi feltűnőbbé. Ez például akkor lehet hasznos, ha a kampánynak van egy központi terméke vagy akciója, amelyre a figyelmet szeretnénk irányítani, ám emellett más termékeket vagy szolgáltatásokat is bemutatnánk.

Gmail egyéni HTML feltöltés: A kreativitásnak ez a verzió biztosítja a legnagyobb terepet. A HTML-hez értő szakemberek a hirdetést teljes mértékben az arculathoz igazíthatják, így egyéni és könnyen beazonosítható hirdetést készíthetünk. Azonban a látványvilágon túl más előnnyel is számolhatunk, ugyanis könnyedén beágyazhatunk videót, űrlapot vagy letöltési lehetőséget egyaránt.

 

Milyen előnyökkel szolgál a Gmail-hirdetés?

PPC: Az AdWords hirdetések minden előnyét élvezhetjük a Gmail-hirdetések esetében, így azt is, hogy csak akkor számol fel költséget a rendszer, ha a hirdetésünket ténylegesen lekattintották. Azt, hogy mennyit ér számunkra egy kattintás, itt is meghatározhatjuk. Ennek köszönhetően a kampányra szánt büdzsét hatékonyan használhatjuk fel, a költségeket pedig mindvégig kontroll alatt tarthatjuk.

Targetálás: A Display hirdetések célzási módszereit itt is használhatjuk, remarketingre azonban nincs lehetőség, mivel az az e-mail marketing személyes adatokra vonatkozó szabályaiba ütközne.

Mintha e-mail lenne: A hirdetésünk egy kattintással kicsomagolható, és az úgy fog megjelenni, mintha egy e-mail lenne, amelyet elmenthet, vagy tovább is küldhet másoknak a címzettünk.

Ellenőrizhető hatékonyság: Az ellenőrzést új jelentés oszlopok beállításával növelhetjük, melyek segítenek teljes képet kapni a hirdetések működéséről: mentések száma, továbbítás, kattintások a webhelyre.

Egyedi design: A Gmail-hirdetéseket a Google különböző sablonjai alapján is elkészíthetjük, de HTML ismerettel a brand arculatának megfelelő layout alakítható ki. 

 

Első lépés a Gmail-hirdetés felé
Amennyiben a Gmail-hirdetéseket is bevetnénk a kampányunkban, az AdWords-fiókunkban a legjobb külön, Csak Display Hálózat – összes szolgáltatás típusú kampányt létrehozni. Elhelyezések szerinti célzást válasszunk! Az elérhető webhelyek listája nem tartalmazza alapbeállításként a Gmailt, nekünk kell begépelni a mail.google.com címet.