Last minute online marketing tippek karácsonyra!

img

Last minute online marketing tippek karácsonyra!

Az év utolsó hónapja a kereskedőknek az év legforgalmasabb időszaka is egyben, ezért már jó előre felkészülnek a legütősebb marketingakciókkal. Nem fért bele idén a tervezés, vagy túl későn eszméltél? Ne csüggedj, last minute tippjeinket még decemberben is bevetheted! Nem árulunk zsákbamacskát: grafikai és szövegírói segítségre így is szükséged lesz, de az alábbi 8 ajánlattal még az utolsó pillanatokban is szerezhetsz vásárlókat!

 

  1. Díjazd az egész évben hűséges ügyfeleidet! Sokan elfeledkeznek erről, annak ellenére, hogy a hűséges vásárló a legnagyobb kincs. Küldj lojális vevőidnek kupont (pl. egyet fizet, kettőt kap, százalékos kedvezmény), kisebb ajándékot (pl. plusz adatforgalmat, karácsonyfadíszt speciális felirattal) vagy küldj egy virtuális képeslapot, melyen megköszönöd az egész éves hűségét (ez utóbbi egyszerűnek tűnhet, de az év végi értékesítési hajrában pár kedves szó és „nyomulás mentes” e-mail is hatásos lehet)!

 

  1. Legyél társ a vásárlásban! Ne áraszd el termékfókuszú posztokkal, bejegyzésekkel (közösségi) oldalaidat, figyelj arra is, hogy vásárlóidnak a legjobb barátja is legyél egyben! Mondd el nekik, meddig rendeljék meg mindenképp a terméket, hogy még a karácsonyfa alá tudják tenni, mire figyeljenek online vásárláskor, segíts nekik megtalálni a megfelelő ajándékokat!

 

  1. Készíts listákat! Egész évben jól jöhet, ha vannak specifikáltabb listaoldalaid (pl. játékoknál kor szerint, háztartási gépek esetében helyiség szerint), de az ünnepi időszakban különösen figyelj erre! Létrehozhatsz külön listát a karácsonyi slágertermékeknek, vagy az egyes kategóriákon belül a legkeresettebb termékeknek.

 

  1. Készíts személyre szabott hírleveleket! Szuper, ha rendelkezel bővebb információval vásárlóidról (pl. kor, nem), de akkor se keseredj el, ha még nem ilyen profi a rendszered. Készíts olyan kreatívokat, melyek csak nőknek vagy férfiaknak, gyermekeknek vagy tiniknek szóló ajándékokat listázó termékoldalakra vezetnek, így máris nagyobb átkattintási arányt érhetsz el. Ne felejtsd el követni a weboldaladra kattintókat, majd remarketing hirdetéseket beállítani az elsőre nem vásárlóknak!

 

  1. Használd a megfelelő hívószavakat! Decemberben nemcsak mindenki rohan, de alaposan a pénztárcája mélyére is néz. Ajánlott ezért ilyenkor ingyen szállítási akciókat hirdetni, és megnyugtatni a vásárlót, hogy garantáltan a fa alá teheti a nálunk megrendelt ajándékot. Ha igazán nagylelkű szeretnél lenni, csomagold ünnepi köntösbe a terméket, így még egy terhet le tudsz venni a vásárló válláról!

 

  1. Adventi kalendárium! Az egyik legjobb módja, hogy növeld az aktivitást, például a közösségi oldalaidon. December 1. és 24. között mindennap posztolhatsz egy, csak aznapra érvényes akciót, ilyenkor érdemes a kicsit drágább, kiemelt termékekre fókuszálnod. Akár nyereményjátékot is hirdethetsz, és egy szerencsést megajándékozhatsz az adott termékkel. Ha utóbbit is be szeretnéd vetni az év végi hajrában, ajánljuk figyelmedbe a nyereményjátékokkal kapcsolatos szabályokat, melyeket ide kattintva tanulmányozz!

 

  1. Használj kuponokat! A hírlevélben küldött kuponoknak is megvan a maga bája, de próbáld ki a facebookos ajánlatokat is! Kevesebb kuponnal találkozik a felhasználó Facebook hírfolyamában, mint a levelezőrendszerében (már ha nem egyből a spamben landol). A kupont felhasználhatja akár azonnal is az érdeklődő, de elmentheti későbbre is, melyről a Facebook emlékeztetőket küld, ha közeledik pl. a beváltási határidő. Választhatsz online és boltban beváltható ajánlatot is, utóbbihoz pedig még vonalkódot is generálhatsz. Érdemes kipróbálni, hiszen ezzel a poszttípussal kitűnhetsz a tömegből.

 

  1. A kevesebb több, célozz ezért jól! Ne áraszd el a vásárlóid postafiókját és közösségi média falait karácsonyi posztokkal, mert még idő előtt elveszítheted őket. Használj célzási beállításokat az organikus posztoknál is, a babáknak ajánlott ajándékötleteket célozd például csak a családos embereknek, vagy december 24-éhez közeledve egyre inkább a személyes átvételt preferáld, és zárd ki azokat, akik távol laknak az átvételi pontoktól.

 

Az év végi pörgés mellé kellemes készülődést és meghitt ünnepi pillanatokat kívánunk!