Adatvizualizáció és élő bejelentkezések: erről fog szólni 2017

img

Adatvizualizáció és élő bejelentkezések: erről fog szólni 2017

Nagyon mozgalmas év áll mögöttünk, elég, ha csak a legnagyobbak néhány újítására gondolunk: Messenger bot, Facebook élő közvetítések, új AdWords hirdetési formátumok, Instagram Stories. 2017 is legalább ennyi izgalmat ígér. De mik lesznek a főbb trendek? Összeszedtük.

 

1. Azonnali tartalmak: A Facebook élő közvetítések gyors terjedése is mutatja a műfaj népszerűségét: az emberek szeretik, ha részesei lehetnek a történéseknek, ezt az érzést teremti meg a live streaming technológia. Az Instagram sem szeretne kimaradni: az amerikai felhasználók számára az Instagram Stories-on belül már elérhető az Instagram Live, ami annyiban különbözik a Zuckerberg-féle funkciótól, hogy ezeket a videókat visszanézni sem lehet.   

2. Adatvizualizáció: Elképesztő mennyiségű adat érhető el a felhasználóktól, ezek feldolgozása, elemzése nagyon nagy kihívás elé állítja a marketingeseket. Pedig adatok nélkül nincs személyre szabott marketing. Az adatvizualizációs eszközök használata sokkal egyszerűbbé teszi az adatelemzést, így egyre jobban felértékelődik a jelentősége (nem véletlen vezettük be tavaly mi is adatvizualizációs szolgáltatásunkat :)).

3. Natív hirdetések: Az elmúlt 1-2 évben már elég sokat lehetett hallani a natív hirdetések terjedéséről, ez 2017-ben sem lesz másképp. A fogyasztók egyre tudatosabban kerülik a reklámokat (ráadásul az online világban erre technológiai segítségük is van), ezért a marketingeseknek új utakat kell találniuk az üzeneteik célba juttatására. 

4. Virtuális és kiterjesztett valóság: A Pokémon Go sikerének nagy tanulsága, hogy kiterjesztett valóság alkalmazásával valós üzleti sikereket érhetünk el. Emellett a virtuális valóság technológia is olyan szintet ért már el, hogy érdemes a marketingtevékenysége beépíteni. 

5. Chatbotok: A felhasználói élmény növelése, illetve az ügyfélkiszolgálás minőségének javítása fontosabb, mint valaha. A chatbotok ezt a lehetőséget adják a marketingesek kezébe, nem véletlen, hogy a Facebook is komoly figyelmet szentel ennek a területnek. Ahogy egyre jobban fejlődik ez a technológia, úgy fogja egyre több márka alkalmazni. Érdemes figyelni, és az elsők között lépni.

6. Automatizáció: Ahogy szinte minden fenti trendet, úgy ezt is a technológia mozgatja. Nagyon fontos, hogy a felhasználókat abban a pillanatban érjük el az üzeneteinkkel, amikor arra a leginkább nyitottak. Az automatizáció többek között ezt teszi lehetővé, ráadásul tömegesen. Emellett, ha egyszer jól ledefiniáljuk a folyamatainkat, nemcsak a konverziós hatékonyságot növelhetjük, de rengeteg időt és energiát is spórolhatunk.

7. Közösségi marketing átalakulása: A közösségi média szerepe folyamatosan átalakul, és egyre fontosabb helyet kap a marketingtevékenységben. A Facebook bolt „megnyitása” például óriási lehetőséget jelent a vállalatok számára, hiszen úgy tudnak eladni, hogy még a Facebookot sem kell elhagynia a felhasználóknak.

8. Mobile first: Már az elmúlt években is fókuszban volt a mobiloptimalizálás, mégsem hagyhatjuk le a listából. Már nemcsak a honlapok esetében lesz fontos „mobil” fejjel gondolkodni, de a kampányok tervezésekor is. A különböző csatornák integrációja is egyre népszerűbb: gondoljunk például azokra a tévéhirdetésekre, amik „shazamozásra” buzdítanak.