TL;DR – avagy röviden, tömören, mert úgysem olvassa el senki

img

TL;DR – avagy röviden, tömören, mert úgysem olvassa el senki

• A TL;DR egy rövidítés, too long; didn't read, azaz túl hosszú, nem olvastam el.

• A TL;DR a content marketingben használatos, a lényeget egy rövid bekezdésben, vagy akár így, bullet pontokban felsorolva foglaljuk össze, mert sokan nem kíváncsiak a hosszas rizsára, vagy egyszerűen nincs idejük elolvasni.

 

Habár a TL;DR kifejezés már 2003-ban bekerült az Oxford Dictionary online változatába, az elmúlt években vált divatossá és egyúttal közhasznúvá, s hogy miért, annak számos oka van.

1. Nagy valószínűség szerint ezeket a sorokat az idelátogatók nagyobbik része már nem fogja elolvasni. Egyszerű Google kereséssel csak arra voltak kíváncsiak, hogy mi a TL;DR, s azt most már tudják is.

2. TL;DR különösen hasznos nagy mennyiségű információ lényegi elemeinek kifejtésére, főleg ha azt nem ember, hanem okos programocska végzi. A Reddit pl. már TL;DR bottal összegzi a fórumhozzászólások lényegét.

3. A kitartóbbak esetleg eljutnak ideáig, de lehet, hogy a mondat végére már lemorzsolódnak, mivel éppen mobilról nézik az oldalt, ott pedig ugyancsak nem szokás a hosszú cikkek elolvasása, de általában véve még asztali gépen sem. Szeretjük az információt vizuálisan feldolgozni, képekben, videókban, a hosszú szöveg már nem menő (max. SEO szempontból van jelentéssége), a „beszédes” és nem utolsó sorban humoros animgif annál inkább.

4. A TL;DR használható önállóan és gyakorlatilag kötelezően (pl.: Facebook-posztokban, tweetekben), de akár egy híranyag, blogbejegyzés vagy whitepaper lényegének összefoglalására is.

Megmaradt olvasóinknak ezúton üzenjük, hogy a keresőoptimalizálás és a jó content marketing továbbra is igényli a részletes kifejtést, mint ahogy most Ön is végigolvasta ezt a blogbejegyzést. Hiszen a puszta érdeklődésen túl is akad, aki szeretne valamiben jobban elmélyülni, s persze a Google-nek sem árt támpontokat adni ahhoz, hogy mit hozzon a keresési lista élén.