Két Sándor Imre PR-díjjal gazdagodtunk

img

Két Sándor Imre PR-díjjal gazdagodtunk

26 nevezés érkezett idén a Magyar Public Relations Szövetség által meghirdetett Sándor Imre PR-díjra, melyből a zsűri végül 6 pályázó 7 munkáját választotta a legjobbnak. Büszkék vagyunk, hogy a Magyar Hospice Alapítvány számára készített 1%-os kampányunkat, valamint az első Magyar Instagram Körképhez kapcsolódó PR tevékenységünket is díjjal ismerték el a szakemberek. 

 

Minden perc értékes!

A Magyar Hospice Alapítvány számára készített kampány alapvető kihívását az jelentette, hogy az alapítvány egy olyan célért – az élet emberhez méltó befejezéséért – küzd, mely egy nehéz élethelyzethez és egy, a magyar társadalom által tabuként kezelt témához kapcsolódik. A kampány célja a 2015-ös adó 1% felajánlásokból beérkező összeg, a hospice mozgalom, illetve az Alapítvány ismertségének növelése volt, valamint egy olyan érzékenyítő, edukációs kommunikációt kívántunk folytatni, mellyel ledönthetjük a halállal és a gyógyíthatatlan betegségekkel kapcsolatos tabukat.

A kommunikáció középpontjába nem az összegyűjtendő pénzmennyiséget állítottuk, hanem azt, hogy az alapítvány a felajánlott pénzösszeget mennyi ápolási időre váltja át. Fő üzenetként ezért a „Minden perc értékes” kulcsmondatot fogalmaztuk meg, ennek erősítésére a sajtókommunikációban minden összegszerű adatnál feltüntettük, hogy mennyi ápolási időt jelent a rászorulók számára. A nők megszólításakor az alapítvánnyal korábban már kapcsolatba kerülő hírességekre, ill. az ő személyes történeteikre építettünk, így mind a női, mind a bulvár médiumokban új aspektusból sikerült megjelenítenünk a témát.

A kampány – melynek az eredmény alapú digitális eszközeinek összeállítását és menedzselését társügynökségünk, a ReachMedia látta el, míg PR feladataiért mi voltunk felelősek – a korábbi évekhez képest kimagasló eredményeket ért el.

 

#mutimitcsinálsz, #MIK!

Digitális kommunikációs és CRM-szolgáltatást nyújtó ügyfelünk, a CRANE folyton új eszközök és felületek megtalálására és azok kiaknázására törekszik, így kézenfekvő volt, hogy a hazánkban már a  felhasználók körében népszerű, de a marketingesek által még ritkán alkalmazott Instagram felé forduljon. Az első Magyar Instagram Körkép egy olyan átfogó, színes elemeket is tartalmazó kézikönyvet ad laikus és szakember kezébe egyaránt, melyből kiderül, kik a magyar Insta-felhasználók, hogyan viselkednek, milyen tartalmakat szeretnek, és hogyan lehet az alkalmazást üzleti célok elérésére hasznosítani.

Az Instagram-kutatás kommunikációs stratégiája és egyben üzenete az üzleti fontosságra és a társadalmi érintettségre épült. Fontos lépés volt, hogy egy hiteles szakmai partnert találjunk (MIK, Magyar Instagram Közösség), valamint a felmérés hírének továbbításában segítő médiatámogatókat is a kezdeményezés mellé állítsunk.

Fő célunk az volt, hogy a kutatás eredményeit több hónapon át, különböző szempontok alapján sikeresen hasznosítsuk. Ennek okán a fesztiválszezonban együttműködtünk a Sziget Kft.-vel, valamint a legtöbbek által követett, legnépszerűbb Instagram-celebekkel. Számos egyéb kiegészítő eszközt is használtunk a folyamatos kommunikáció érdekében: blogoltunk, linkedineztünk, interjúkat készítettünk, és a Google Adwords lehetőségeit is kiaknáztuk. 

A projekttel elértük, hogy Megbízónk immár első kézből tudja elkalauzolni ügyfeleit és az érdeklődőket egy új, izgalmas területen.