Kutatás: a vállalati pr-eseket kérdeztük az újságírókról

img

Kutatás: a vállalati pr-eseket kérdeztük az újságírókról

Az újságíró-pr-es kapcsolat megértését és javítását célzó, díjnyertes B2B kampányunk első felében a sajtó képviselőit kérdeztük meg, hogyan vélekednek a pr-esekről, a következő lépésben pedig megfordítottuk a szerepeket, és a másik oldal véleményét igyekeztünk közelebbről szemügyre venni. Az év elején publikált kutatásunkból kiderült, hogyan is látják a vállalati pr-esek a sajtó munkatársait, és mik lesznek 2017 főbb kommunikációs csapásirányai.

A felmérésből jól látszik, hogy a klasszikus sajtókommunikációra még mindig fontos és gyakran használt eszközként tekintenek a vállalati pr-esek, a tartalommarketing, a közösségi pr és az esemény alapú pr aktivitások egyre nagyobb szerepet kapnak a pr stratégiában. Több szakember kiemelte, hogy a klasszikus sajtókommunikációban a releváns és tartalmas hírgyártás mellett a médiapiac átrendeződése is komoly nehézséget jelent számára. Részben ezért is tartják fontosnak a vállalati pr-esek az újságírókkal kialakított és közvetlenül ápolt személyes kapcsolatot, ám emellett egyre meghatározóbbá válnak a bloggerekből, vloggerekből és influencerekből álló kapcsolati hálók is.

És hogy milyennek látja a pr szakma a „másik oldalt”? Pontatlanság, kényelmesség és túlhajszoltság jellemzi a vállalati pr-esek szerint az újságírókat, viszont örömmel dolgoznak együtt az érdeklődő, tájékozott, pontos és igényes sajtómunkatársakkal.

Úgy tűnik, az újságírók kritériumait teljesítettük és érdeklődésüket is felkeltettük, ugyanis az eredményekről többen is beszámoltak, többek között a24.hu, az Mmonline, a Kreatív Online és a Médiainfo.