Minden rózsa virág, de nem minden virág rózsa – a Google AdWords új mutatóinak ismertetése

img

Minden rózsa virág, de nem minden virág rózsa – a Google AdWords új mutatóinak ismertetése

Január 30-tól új oszlopokkal bővíthetjük az AdWordsben a hirdetési csoportjainkhoz tartozó táblázatot. A megjelenítési részesedés különféle mutatói által kisakkozhatjuk, hogy miként szerezhetnénk több megjelenést a hirdetéseinknek.

A megjelenítési részesedés megmutatja, hogy a lehetséges (adott licit, célzás, minőségi mutató mellett) megjelenések hány százalékáról maradunk le bizonyos okok miatt. Vagyis ha a hirdetésünk jelenlegi állapotában naponta 300-szor jelenik meg, de 1000-szer is tudna, akkor a megjelenési részesedés 30%. Így a lehetséges megjelenések 70%-ától esünk el.

Minden rózsa virág, de nem minden virág rózsa – a Google AdWords új mutatóinak ismertetése

De miért is?

-Alacsony büdzsé miatt: az Elveszett megjelenítési részesedés (költségkeret) mutató megmutatja, hogy ha növeljük a napi keretünket, mennyivel több megjelenéshez juthatunk. Mivel a Google AdWords az egyik leginkább költséghatékony hirdetési forma (ha jól csinálják), ezért javasoljuk, hogy – ha a marketingbüdzsé engedi – növeljük a napi költségkeretet.

-Alacsony hirdetési rangsor (AdRank) miatt: az Elveszett megjelenítési részesedés (rangsor) mutató információt ad arról, hogy mennyi megjelenéstől estünk el amiatt, hogy rosszul állunk e tekintetben. A hirdetési rangsor a minőségi mutató (Quality Score) és a maximális licit (Maximum bid) szorzata, tehát ha ezek közül bármelyik értékét növeljük, több megjelenést érhetünk el. Értelemszerűen törekedni kell arra, hogy a minőségi mutató értéke emelkedjék.

-Pontos egyezések miatt: a Pontos egyezések megjelenítési aránya azt fejezi ki, hogy hány százalékban jelenik meg úgy a hirdetésem, hogy az adott kulcskifejezéssel teljes mértékben egyezik.

Ehhez azt kell tudni, hogy ha például a virág kulcsszóra általános egyezéssel (broad match) hirdetek, akkor megjelenhet a hirdetésem a virág kulcsszóra, de például a rózsa kulcsszóra is. Ha a virág kulcsszóra például 300 megjelenésem volt, a rózsára pedig 700, akkor a Pontos egyezések megjelenési arányának mutatója 30%.

Ha azonban a virág kulcsszót pontos egyezéssel (exact match) használom csak, akkor csak a virág kulcsszóra jelenik meg. Ilyenkor a mutató ugyanúgy 30% (hiszen az a pontos egyezést mutatja az összes lehetséges megjelenéshez viszonyítva), ez esetben azonban elesek a megjelenések 70%-ától, mivel a rózsa kulcsszóra nem jelenik meg a hirdetésem.

Ilyenkor érdemes jó néhány dolgot átgondolni.

Az előző példánál maradva:

-Ha rózsák árusításával nem foglalkozom, akkor felesleges a rózsa kulcsszóval embereket csalogatni a honlapomra, hiszen ez pénzbe kerül. Ez esetben nem probléma, ha a lehetséges megjelenések 70%-ától elesek, hiszen így legalább nem szórom ki az ablakon a pénzt. Ezért érdemes lehet akár pontos egyezésként használni a virág szót, vagy egyszerűen negatív kulcsszónak betenni a rózsát. (És persze érdemes megfontolni, hogy felvegyük azokat a virágokat kulcsszónak, amiket valóban árusítunk.)

-Ha foglalkozom rózsák árusításával, érdemes lehet felvenni külön kulcsszóként is. Persze csak úgy hasraütés-szerűen nem fogjuk tudni, hogy a rózsa volt az a kulcsszó, amire még megjelent a hirdetésem. Ezért érdemes megnézni a keresési kifejezés jelentést (Search term report).

Minden rózsa virág, de nem minden virág rózsa – a Google AdWords új mutatóinak ismertetése

No, ez az elmélet, amit tökéletesen tudunk elemezni, ha az adott kampányunkban ez az egyszerű helyzet áll fenn, hogy egyetlen kulcsszavunk van csupán. Ez azonban elég ritka, mivel azonban mindhárom mutató csupán kampányszinten érhető el, elég nehéz ez alapján túl sok következtetést levonni a kulcsszavakra vonatkozóan. Mindenesetre annyit legalább láthatunk, hogy van hová fejleszteni a kampányunkat.