Top 3 Google AdWords tipp

img

Top 3 Google AdWords tipp

E cikknek az elolvasása nélkül ne is álljunk neki egy Google AdWords kampánynak! :-)

Célozzunk! 

Bármilyen terméket vagy szolgáltatást is kínáljunk, nem biztos, hogy mindegy, hogy hol vagy éppen mennyiért. Például egy jó fogorvoshoz még nem biztos, hogy elmegyünk Miskolcról Szombathelyig.

Miért célozzunk?

Az AdWords esetében az átkattintások után fizetünk. Ezért az a célunk, hogy olyanok kattintsanak a hirdetéseinkre, akik valóban potenciális ügyfelek. Így nem csak közvetlenül spórolhatunk, de közvetetten is, hiszen a hirdetéseink minőségi mutatói is javulnak a jó célzás következtében, így az egy kattintásért fizetendő összeg is csökkenhet.

 

 

Hol?Google Adwords tippek

Budapestre beállított célzás az AdWords kezelőfelületén. A kampány létrehozásánál (vagy létező kampánynál a Beállításoknál) megadhatjuk, hogy földrajzilag mely területen jelenjen meg a hirdetésünk. Ez lehet például egy ország, egy megye vagy egy város is, de lehet egy bizonyos távolság alapján kialakított kör is. Így beállíthatjuk, hogy a hirdetéseinket azok lássák, akik az adott területről interneteznek.

 

 

Google Adwords tippek - Célozz már a szövegben is!Kinek? Tánctanfolyam nyugdíjasok számára! kezdetű AdWords hirdetés.Tegyük fel, tánctanfolyamot hirdetek. De kinek? Van, aki magas szintű tanfolyamokat hirdet, míg mások kezdőknek vagy például kimondottan nyugdíjasoknak. Ezt érdemes a hirdetés szövegében is hangsúlyozni.

 

 

Mennyiért? Google Adwords tippek - Célozz státuszra!C# programozás tanfolyam 220 ezer Ft-ért tartalmú AdWords hirdetés.Akár egy olcsó vagy ingyenes, akár egy prémium kategóriás termékről van szó, érdemes lehet az árat hangsúlyozni. Előbbi esetben ez bizonyára nyilvánvaló, de miért kellene hangsúlyozni, hogy a termékünk drága? Nos, tegyük fel, hogy egy Porschét akarunk eladni. Ha a hirdetésbe csak azt írjuk, hogy autó eladó, akkor azok is a hirdetésünkre fognak kattintani, akik használt Opel Corsát vagy egy VW Golfot akarnak venni, pedig ők vélhetően soha nem engedhetnének meg maguknak egy Porschét. Mi azonban azokat az embereket akarjuk, akiknek van rá pénzük. Ez sok egyéb esetben is igaz lehet, például egy magas szintű informatikai tanfolyamra. Bár ezek ára akár 300-400 ezer forint körül is mozog, mégis érdemes lehet hangsúlyozni, hiszen így elkerüljük azok kattintását, akik pl. egy egyszerű, alapfokú gyorstalpalóra szeretnének elmenni. Ne a mennyiségre, hanem minőségre menjünk! Miért fontos a minőség?

Miért fontos a minőség?

Ha olyan kifejezésekre hirdetünk, melyek nem igazán relevánsak a kínált termékre vagy szolgáltatásra, alacsony átkattintási arányt érünk el, és romlanak a kampányunk minőségi mutatói. Ez együtt jár azzal is, hogy idővel egyre többet kell fizetnünk az adott kulcsszón keresztül érkező látogatókért.

A kulcsszavak kiválasztásánál is fontos az, hogy olyanokat adjuk meg, melyek jól leírják a kínált terméket vagy szolgáltatást. Ha például irodai székeket árulunk, akkor érdemesebb az irodai szék kulcskifejezésre hirdetni, mivel a bútor például túl tág fogalom. Lehet például az irodai bútor kulcsszóra is hirdetni, de ilyenkor érdemesebb külön hirdetési csoportba tenni, hogy a várhatóan kisebb átkattintási arány ne rontsa a specifikusabb kulcskifejezések minőségi mutatóit. Szintén jól kiszűrhetőek a nem releváns keresések negatív kulcsszavakkal [ilyenkor egy – (mínusz) jelet teszünk a kulcsszó elé]. Gyakran hirdetnek oktatóközpontok – és sok internetező keres – például ingyenes alapfokú számítógép-felhasználó tanfolyamot. Ha mi is alapfokú számítógép-felhasználó tanfolyamot kínálunk, azonban nem ingyen, akkor negatív kulcsszóként vegyük fel az ingyen, ingyenes szavakat.

Azt adjuk, amit ígérünk!

Miért legyünk őszinték?

Mert különben csalódást okozunk a látogatónknak. És ha ő csalódik, akkor bizony a Google is csalódik, ami a minőségi mutatóink romlásával jár, ezzel együtt pedig drágább átkattintási költséggel. S nem mellesleg ismét fizettünk egy olyan látogató után, aki végül várhatóan vásárlás nélkül távozott, hiszen nem azt kapta, amit keresett.

Gondoljunk csak bele abba, hogy egy napilap első oldalán találunk egy érdekes címet, és mellette az oldalszámot. Nem érdekel maga az újság, de a cikk nagyon. Arra az oldalra lapozunk, de nincs ott a cikk, lapozgatunk, lapozgatunk, és nem találjuk. Végül vagy feladjuk, vagy átnyálazzuk az egész újságot – az biztos, hogy keserű lesz a szájízünk. De az is lehetséges, hogy a cím utalt valamire, miközben a cikk maga teljesen másról szól, csak mondjuk a szerző szenzációhajhász akart lenni. Nos, ilyenkor is csalódunk.

Ez igaz arra is, ha a Google AdWords hirdetésünkben mást ígérünk, mint amit aztán a honlapunkon kínálunk. Például ha fényképezőgép online üzletem van, és egy Fuji Finepix S2950-et hirdetek, miközben a hirdetésem a honlapom főoldalára mutat (a rossz oldalszám példája). Vagy több száz fajta virágot ígérek a hirdetésben, miközben csak kaktuszokat árusítok (a szenzációhajhász újságíró példája).