Google AdWords remarketing - mire figyeljünk?

img

Google AdWords remarketing - mire figyeljünk?

A Google AdWords remarketing hirdetéseivel speciálisan azokat az internetezőket érhetjük el, akik már felkeresték a honlapunkat. Figyelmeztethetjük például azokat, akik megnézték a webáruházban kínált termékeket, de még nem vásároltak, hogy nálunk ingyenes a kiszállítás, vagy egy akció lejártára is emlékeztethetjük az érdeklődőket.

A remarketing hirdetések logikája a következő: amikor valaki az oldalunkra látogat, a Google rendszere „megcímkézi”, hogy később is azonosítani tudja. Az emberünk ugyan továbbáll és folytatja a böngészést, de egy idő után a legkülönbözőbb tartalmi oldalakon (hírportálokon, egy vicceket gyűjtő honlapon vagy akár hirdetési oldalakon) botlik bele az emlékeztető üzeneteinkbe. A célzás pontos, hiszen az internetező korábban a saját viselkedésével bizonyította, hogy érdeklődik a termékünk iránt, ezért a Google rendszere meglehetősen gyakran jeleníti meg neki a hirdetéseinket. Ha kellően vonzó és figyelemfelkeltő az ajánlatunk, így nagyban növelhetjük a visszatérő látogatások és a konverziók számát – legyen az vásárlás, regisztráció vagy kapcsolatteremtés.

Jó tudni:

- A kampány elindítása előtt létre kell hoznunk egy remarketing listát az egy célcsoportba tartozó felhasználókról. Ehhez egy speciális kódot (remarketing címkét) kell befűznünk a honlapunkba, amely a megjelöli a látogatóinkat. A kódot az AdWords rendszeréből tudjuk lekérni a remarketing lista létrehozásakor.

- A kódot úgy kell beillesztenünk az oldalba, hogy csak az egy csoportba tartozó látogatók kapják meg az adott címkét. Ha például az összes látogatónkat egy listára akarjuk gyűjteni, akkor minden aloldalra ugyanazt a kódot kell betennünk. Ha azonban külön akarjuk kezelni azokat, akik már vásároltak nálunk, akkor a vásárlást visszaigazoló, megerősítő oldalon egy eltérő kódot kell használnunk (ezek a felhasználók egy új listára kerülnek).

- A hirdetéseink csak akkor jelennek meg, ha a remarketing listánkon legalább 100 felhasználó van. A kampány időzítésénél tehát számoljunk azzal, hogy az új remarketing lista építéséhez kisebb forgalmú honlap esetén kell néhány nap.

- A remarketing kampányok csak a tartalmi hálózaton jelennek meg, viszont minden itt használható hirdetési forma (a szöveges hirdetések mellett képes, animált és videós formátum) beállítható a remarketing kampánynál is.

- A Google hirdetési irányelvei szerint a honlapunk adatvédelmi irányelveiben tájékoztatni kell a látogatókat arról, hogy az oldal remarketing címkét tartalmaz, hogy a látogatása alapján hirdetéseket jeleníthetünk meg, illetve hogy mit tehet ez ellen (a Google lehetőséget biztosít az érdeklődésen alapuló hirdetésekhez tartozó kategóriák eltávolítására minden internetezőnek).

Hogyan használjuk a remarketing kampányt?

 - Kimondottan a konverziós arány javítására szolgál, tehát akkor nyújthat segítséget, ha sok a látogatónk, de viszonylag kevesen vásárolnak vagy regisztrálnak közülük. Nem lehet azonban új látogatókat elérni vele, és az imázsépítést sem igazán szolgálja.

- Itt is igaz, hogy minél specializáltabb a kampány, annál jobb eredményekre számíthatunk. Érdemes több remarketing lista kombinációját megcélozni (például azokat, akik jártak már az oldalon, de még nem regisztráltak). Megtehetjük azt is, hogy más-más listára kerülnek a különböző szolgáltatások vagy termékek iránt érdeklődők, így speciálisabb üzenetet tudunk megfogalmazni. Egy műszaki cikkeket forgalmazó webáruház például eltérő szöveget és képet használhat a hirdetésben, attól függően, hogy valaki laptopot vagy asztali számítógépet keresett.

- A remarketing működési elvéből fakadóan más üzeneteket érdemes használni, mint a hagyományos online hirdetéseknél. A remarketing hirdetésben nem kell például elmagyaráznunk, hogy milyen szolgáltatást kínálunk – ezt a felhasználó általában tudja, hiszen már járt az oldalunkon. Arra érdemes helyezni a hangsúlyt, hogy miért pont hozzánk és miért pont most érdemes visszatérnie.

- A kampányt futtathatjuk úgy is, hogy csak a remarketing lista alapján célzunk, tehát az arra felkerült internetezők bárhol találkozhatnak a hirdetéseinkkel. Ezt azonban a Google AdWords rendszerében megszokott célzási lehetőségekkel tovább finomíthatjuk. Kulcsszavak beállításával például korlátozhatjuk, milyen témával foglalkozó tartalmak mellett jelenjen meg a hirdetésünk, megadhatjuk azt, hogy milyen tematikájú portálon akarunk hirdetni vagy konkrétan a megcélozni kívánt oldalakat is beállíthatjuk. Így például más típusú hirdetéseket használhatunk a különböző tematikájú oldalakon.

- A remarketing kampány a tartalmi hálózaton jelenik meg, így az átkattintási aránya – az érdeklődés alapú célzás ellenére is – alacsonyabb lesz, mint egy keresőben futó kampánynak. Itt azonban nem elsősorban az átkattintásokat kell figyelni, hanem a konverziók számát és arányát.

- Amennyiben nem csak a konverziós arányt, hanem általában a konverziók számát akarjuk emelni, akkor érdemes a remarketinget „hagyományos” keresőhirdetésekkel vagy tartalmi hálózaton futó kampányokkal együtt használni. Ezekkel új látogatókat vezethetünk a honlapra, akiket a remarketing hirdetésekkel már csak emlékeztetni kell arra, hogy nálunk érdemes vásárolni.