5 banális honlaphiba – amit sokan elkövetnek

img

5 banális honlaphiba – amit sokan elkövetnek

Ma már lassan minden vállalkozásnak van honlapja a sarki fűszerestől a mosógépszerelőig. Néha azonban egészen alapvető hibákat követnek el a készítők. Az alábbi figyelmeztetések akármilyen banálisnak is tűnnek, bizony sok honlapnál találtuk hibaként. És ezekért nem ér szidni a fejlesztőt, mert nem az ő hibája!

 

Elérhetőségek!

Szinte hihetetlen, hogy nem tűnik fel a készítőknek, ha hiányoznak a kontaktadatok. De sajnos van ilyen. Adjunk meg többféle lehetőséget arra, hogy megtaláljanak minket az érdeklődők (telefon, e-mail, Facebook, az üzlet címe, esetleg kapcsolati űrlap). Olyan is gyakran előfordul, hogy van ugyan valamilyen elérhetőség, ez azonban nem megfelelő: egy fodrásznál például lehet, hogy ott van a telefonszám, de dühítő, hogy fel kell hívni ahhoz, hogy megtudjuk, egyáltalán melyik településen dolgozik.

Szintén előfordul, hogy a honlap kapcsolati űrlapjához olyan e-mail cím van megadva, amit történetesen senki sem néz, így hiába érkeznek megkeresések, senki nem reagál rá.

 

Árak!

Természetesen nem minden tevékenységhez lehet árakat kapcsolni. De ha bármihez is tudunk, tegyük meg, mert:

-Kiszűrhetjük azokat az internetezőket, akik csak az időnket húznák, mert pl. az adott szolgáltatást nem engedhetik meg maguknak.

-Megtarthatjuk azokat, akik egyébként legyintenének: „Ha nincs kiírva az ár, akkor biztos drága.”

-Hasznos információt nyújtunk, ami a felhasználói élményt növeli.

 

Túl személyeskedő vagy túl szentimentális!

Vannak olyanok, akik még egy kiló paradicsomot is úgy szeretnének eladni, hogy rávilágítanak: tevékenységükkel hihetetlen lépéseket tesznek a globális felmelegedés megakadályozása és a kambodzsai taposóaknák felszámolása érdekében. Ne felejtsük, hogy mit akar a potenciális ügyfelünk! Ha azt az egy kiló paradicsomot, akkor nagy valószínűséggel jobban érdekli annak származása, fajtája és ára, mint a világbéke – legalábbis az adott pillanatban.

Ehhez kapcsolódóan, ha tehetjük, mindent támasszunk alá meggyőző információkkal! Ha az általunk készített fagyit választották az ország legjobb fagyijának 2012-ben? Írjuk oda, milyen szervezet döntött erről, esetleg belinkelhetünk egy erről megjelent cikket vagy betehetjük az elismerő oklevél fotóját.

 

Nyitva tartás!

A legtöbb vállalkozásnál fontos szerepe van annak, hogy mikor van nyitva. Teljesen normális mindenki számára, hogy a bolton kint van a nyitva tartás, ennek ellenére a honlapokról rendszeresen lehagyják. Bizony, még a webshopoknál is fontos lehet ez, ha van személyes átvétel, hiszen pl. nem egyszer azon áll vagy bukik az üzlet, hogy miként sikerül megoldani a termék kézhezvételét.

 

Nem ránk kíváncsiak, hanem arra, hogy mit kínálunk!

Még mindig gyakori hiba, hogy a honlap főoldalán egy szép terjengős szöveg van arról, hogy pl. ki az adott mosógépszerelő. „K. I. vagyok, 1970-ben születtem Kistarcsán, ahol a Kossuth Lajos Általános Iskolában tanultam. A szüleimmel 28 éve költöztünk Budapestre…” Sajnos ez senkit nem érdekel azok közül, akik mosógépet akarnak szereltetni. Természetesen lehetnek bizonyos fontos, személyes vonatkozású megjegyzések (pl. egy babysitter esetében fontos lehet, hogy van 3 kisebb testvére, akiknek nevelésében aktívan részt vett), de szorítkozzunk a szakmai megállapításokra (pl. Húsz év tapasztalat a mosógépszerelésben!).