Nem működnek a Facebook posztok? Hibák, amit soha ne kövessünk el Facebook posztoláskor!

img

Nem működnek a Facebook posztok? Hibák, amit soha ne kövessünk el Facebook posztoláskor!

Bár a közösségi média felületek menedzselésére általánosságban igaz, hogy nincsenek aranyszabályok (inkább egy rövid kísérletezgetési időszakot követően felismerhető trendek, melyek dinamikusan változnak egy közösségen belül is), azért azt elmondhatjuk, hogy léteznek szarvashibák, amelyeket minden esetben érdemes elkerülni:

1. Holt időben halott poszt! Ma már az időzítés segítségével a nap bármely időszakára előre beállíthatjuk posztjainkat. Ennek ellenére mégis vannak még olyanok, akik holt időben – ez a legtöbb közösség esetében a késő éjszakai és a kora reggeli órákat jelenti – próbálkoznak, amikor elérés szempontjából sokkal kisebb hatékonysággal működnek a posztjaik.

2. Több mint unalmas! A közönség számára érdektelen posztokkal az a legnagyobb probléma, hogy már rövid távon is rontják a Facebook statisztikáinkat, mivel a posztjaink csak azok számára jelennek meg, akikről a Facebook is úgy érzékeli, hogy érdekesnek találhatják azokat. Tehát, ha teljesen öncélú üzenetekkel bombázzuk a közönséget, akik így sem lájkolni, sem hozzászólni nem fognak, akkor egy idő múlva már meg sem jelennek számukra a posztjaink.

3. Facebook spam elrejtve! Egy fokkal drasztikusabb és végérvényesebb formája a közönség elvesztésének, amikor ők maguk direkt rejtik el posztjainkat a falukról. Ennek egyik leggyakoribb oka, amikor a cégek vagy szervezetek azt az alapvető illemszabályt sem tartják be, hogy egy adott időpontban ne árasszák el tengernyi poszttal a követők falát. Kinél ne telne be a pohár, amikor 5 percen belül 10 különböző típusú poszt jelenik meg az üzenőfalán ugyanattól a cégtől vagy szervezettől?  Ez a gyakorlat megdöbbenésig hasonlít azoknak a „tipikus” Facebook-felhasználóknak a szokásaira, akik egy idézeteket posztoló oldalon végigpörgetve perceken belül tízesével osztják meg az életbölcsességeket, mondván, hogy „Ez is mennyire igaz!”.  

4. Saját tartalom nélkül nem megy! Ha nincs saját tartalmunk (képek, hírek stb.) és a Facebook-stratégiánk azon alapszik, hogy más oldalak tartalmát posztoljuk tovább, akkor nincs értelme fenntartanunk egy Facebook profilt. A posztjainkban törekedjünk minél egyedibb, ha lehet, humorosabb tartalmak generálására. A legjobban általában a képes posztok működnek, ezért még ha szöveges tartalmat is osztunk meg, tegyünk mellé egy képet is, ami jól kifejezi a mondanivalónkat! Nézzük meg a többi hasonló profilú cég Facebook oldalát, és tegyük fel a kérdést, hogy mi különböztet meg minket a többiektől, és ez alapján próbáljunk egyedi tartalmat megosztani a rajongóinkkal!

5. Ki kíváncsi itt rám? – A Facebook nem képgaléria! Annak ellenére, hogy a képes posztok általában jobban működnek, mint a sima szövegesek, egy jó kép még önmagában nem elég. A legjobb, ha valamilyen mozgósító szöveget is írunk hozzá, amivel motiválhatjuk a közönséget, például egy kérdéssel, amire válaszolhatnak vagy egy megerősítendő kérdéssel (Ugye..?), amire egy like-kal könnyedén helyeselhetnek a rajongók.

 

+1 Tipp:
Több apróbb játék, kevesebb alkalmazás!
Nem biztos, hogy mindig megéri pénzt és energiát fektetni egy alkalmazás elkészítésébe! Sokszor elég egy apróbb játék a Facebook-oldalon keresztül – természetesen a Facebook szabályzatának betartása mellett – ahhoz, hogy megmozgassuk a közönségünket. Azonban azt tudnunk kell, hogy az e-mail címre történő válaszbeküldés egy játékon belül jelenleg a „szürke zónába” tartozik a Facebook szabályzatában. Viszont több egyszerűbb, gyorsan kivitelezhető játékkal sokszor hatékonyabban fenntarthatjuk a közönség figyelmét, mint egy applikációval, ami sokszor heteken keresztül készül, és még csak nem is biztos, hogy működik a rajongók körében.