Kulcskérdés lett a hirdetésünk célja

img

Kulcskérdés lett a hirdetésünk célja

2013. október 8-án jelentette be a Facebook, hogy folyamatosan megújul mindenkinél a Hirdetéskezelő. Mostantól ahhoz, hogy beállítsunk egy kampányt, elsőként meg kell válaszolnunk a következő egyszerű kérdést: mi a hirdetésünk célja?

Az átalakulás annak a folyamatnak a része, amelynek kezdő lépéseivel már lépten-nyomon találkozunk a Hírfolyamunkban. A képek méretének növelésével például a weboldalakra mutató linkek sokkal figyelemfelkeltőbb módon jelennek meg, így nagyobb eséllyel hoznak forgalmat a honlapunknak.

A frissen bejelentett változás a hirdetés létrehozásának legelső pillanatában tisztázza, hogy milyen céllal indítjuk a kampányt. Ha a felkínált listából kiválasztjuk a célunkat, akkor a rendszer már csak azokat a lehetőségeket fogja mutatni, amelyek ennek elérésében segíthetnek nekünk. Az alábbi előre meghatározott célok közül szemezgethetünk:

1. Clicks to Website (Kattintások a weboldalra)

2. Website Conversions (Weboldalon konverziók)

3. Page Post Engagement (Bejegyzés által kiváltott aktivitás növelése)

4. Page Likes (Rajongógyűjtés)

5. App Installs (Alkalmazás telepítése)

6. App Engagement (Alkalmazással kapcsolatos aktivitások növelése)

7. In-store Offer claims (Offline ajánlat igénylés)

8. Event Responses (Esemény visszajelzés)

 

Ha például a Weboldal konverziók lehetőséget választjuk, máris megkapjuk az indítófelületet, ahol nekünk kell beírni vagy kiválasztani egy listából a szükséges információkat (pl. a weboldalunk címét).

Facebook hirdetés feladásának első lépése

A másik üdvözölendő változás az, hogy mostantól kiválaszthatjuk, hogy milyen platformon hogyan jelenjenek meg a hirdetéseink. Például, ha az említett weboldalra szeretnénk forgalmat generálni, akkor elhelyezhetünk egy olyan linket, ami az asztali felhasználókat célozza, és egy olyan linket is, ami a mobilverziót fogja behozni. Így mindig a legalkalmasabb módon tudjuk elérni az embereket.

Végül megváltozik az a felület is, ahol a kampányaink eredményességét tudjuk figyelemmel követni. A hirdetés státusza mellett három új oszlopot találunk: magát a célt, ennek eredményét (a teljesülést számokban), valamint a költséget a cél fényében. Így néz ki ez a valóságban:

A megújult Facebook hirdetéskezelő

A cél mezőből (Objective) megtudjuk, hogy a hirdető a weboldalára szeretne látogatókat vonzani, majd a mellette lévő Eredmény (Result) oszlopból máris látjuk, hogy hányan kattintottak az oldalra a hirdetés hatására.