A kampányszintű helybővítmény halála

img

A kampányszintű helybővítmény halála

Augusztus végétől a fiókszintű helybővítmények váltják fel az eddig manuálisan megadott helybővítményeket az AdWords kampányokban. A frissítés lényege, hogy ezután már csak a Google Cégem (korábban Google Helyek) alkalmazáson keresztül lehet egységesen kezelni a Google Térkép és AdWords helybővítmények beállításait.

 

Az automatikus frissítést augusztus 23-ra tervezi a Google, onnantól kezdve mindenki a Google Cégem fiókban keresse a beállítási lehetőségeket. A frissítés alkalmával a Google automatikusan létrehoz egy Google Cégem fiókot, amelyet összekapcsol az AdWords fiókkal, és ezek hellyel kapcsolatos adatait szinkronizálja is. Ez az új Google Cégem fiók az AdWords fiók bejelentkezési adataival érhető el. A már korábban is meglévő Google Cégem fiókok esetében ugyanígy megvalósul a szinkronizálás, így a jövőben majd onnan kell kezelni a helybővítményeket. Ha az AdWords fiók több adminisztrátorral rendelkezik, akkor a tervek szerint ők mind automatikusan kezelőivé válnak az üzleti fióknak is, melyet az AdWords felhasználói adataikkal érhetnek el. Ami azért elég problémás lehet, mert nem biztos, hogy minden cég szeretné, hogy ugyanazok hozzáférjenek a Google Cégem fiókjuk kezeléséhez is, akik az AdWords fiókjukhoz jogosultsággal rendelkeznek.

A frissítés után egyébként mindenképp érdemes lesz ellenőrizni minden fiók esetében, hogy az összekapcsolást követően milyen beállításokkal futnak a kampányok helybővítményei. Ha valamelyik kampány vagy hirdetéscsoport esetében nem szeretnénk megjeleníteni egy helybővítményt, akkor a szűrők segítségével módosíthatjuk azt. A Google azt ígéri, hogy a korábban beállított szűrők is megmaradnak a frissítés alkalmával, de azért ők is azt hangsúlyozzák, hogy érdemes leellenőrizni, hogy minden rendben ment-e az átállás során.

Amennyiben megelőzzük a Google automatikus frissítését, és már most kérjük azt az AdWords fiókban, akkor dönthetünk úgy is, hogy ne minden kampány esetében jelenjenek meg helybővítmények, csak azokban, amelyekben korábban is futott helybővítmény.

A frissítés előnye, hogy fiók szinten automatikusan elérhető lesz egy adott cég Google Térképes megjelenéssel egybekötött helybővítménye, amely minden kampány esetében kérdezés nélkül meg is jelenik majd. Sőt, lehetőség lesz annak beállítására is, hogy kampányonként, illetve hirdetéscsoportonként mely eszközökön jelenjenek meg a hirdetésbővítmények. Illetve a célzást és ajánlattételt is ehhez igazíthatjuk, például +80%-kal növelhetjük az ajánlatot azok esetében, akik 5 km-es körzetben vannak üzlethelyiségeinktől.

A változás elől egy módon lehet kitérni, ha ide kattintva, augusztus 25-ig kitölti valaki ezt az űrlapot, ebben az esetben viszont az AdWords-ben eddig beállított összes helybővítmény törlődik. A nem frissített helybővítmények teljesítményadatai várhatóan 2015 elejéig lesznek elérhetők az AdWords fiókokból, addig lehet őket exportálni is.

Azoknak is rossz hírrel kell szolgálnunk, akik még most, a frissítést megelőzően gyorsan szeretnének helybővítményeket hozzáadni a kampányaikhoz, mivel már most is csak a Google Cégem szolgáltatással összekapcsolva enged új bővítményt beállítani az AdWords.