Új AdWords szöveges hirdetésformátum

- 02 aug
Új AdWords szöveges hirdetésformátum
Július 26-án megjelent az Adwords kiterjesztett szöveges hirdetési típusa. Mostantól kezdve még több karaktert használhatunk fel hirdetéseinkhez, melynek segítségével – az előzetes becslések alapján – 20 százalékkal növelhetjük a kattintások számát.
A kiterjesztett szöveges hirdetés az Adwords Keresési és Display hálózatán egyaránt használható. Az újítás célja, hogy a mobileszközökön még szebb, informatívabb és kreatívabb hirdetéseket hozhassunk létre, ezért a kiterjesztett szöveges hirdetések alapból mobilra is optimalizáltak. A Google annyira bízik a kiterjesztett hirdetési típusban, hogy előreláthatólag 2016. október 26-tól kezdve meg is szünteti a normál szöveges hirdetés lehetőségét, ami annyit jelent, hogy a korábban futó normál hirdetések gond nélkül megjelennek, de új hirdetésként már csak kiterjesztett hirdetést lehet létrehozni.
Újítások a kiterjesztett szöveges hirdetésnél
A legmarkánsabb változás a karakterszám emelkedése és a plusz címsor megjelenése. Mostantól kettő, egyenként 30 karakteres címsor segítségével hívhatjuk fel a célközönség figyelmét szolgáltatásainkra, illetve a leírásnál is 80 karakternyi hellyel gazdálkodhatunk. A karakterszámot tekintve így összesen közel 50 százalékkal bővült a figyelemfelhívó szövegek írására szánt hely.

Hosszúságra vonatkozó korlátok normál szöveges hirdetések esetén

Hosszúságra vonatkozó korlátok kiterjesztett szöveges hirdetések esetén
Egyszerűbbé vált a weblap cím beillesztése is, mivel a megjelenített URL domainje immár a végső URL domainjén alapszik. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy nem szükséges többé megadni a megjelenített URL-t, mert az Adwords a végső megjelenítési domain URL-jét használja fel automatikusan. Ehhez kapcsolódóan került bele a hirdetésekbe az „útvonal” sor, aminek a segítségével a hirdetés megtekintői képet kaphatnak arról, hogy hova kerülnek a kattintás után.
Minden eszközre optimalizált
Az újítás egyik fő célja, hogy a lehető legjobb módon alkalmazkodjon különféle eszközökhöz.
Nincs többé mobileszköz beállítás sem. A kiterjesztett szöveges hirdetés automatikusan mobileszközökre is optimalizált, ezzel segítve a minél hatékonyabb megjelenítést.
Egy ideje már váratott magára, hogy a Google meglépje ezt az újítást, hiszen a felméréseik szerint a keresések fele mobileszközökről történik. Ezen nincs is mit csodálkozni, főleg ha arra gondolunk, hogy mi magunk is hányszor keressük a hozzánk legközelebb lévő boltot vagy szolgáltatást útjaink során mobileszközeink segítségével.
További információ a kiterjesztett szöveges hirdetéssel kapcsolatban itt található.