Új AdWords szöveges hirdetésformátum

img

Új AdWords szöveges hirdetésformátum

Július 26-án megjelent az Adwords kiterjesztett szöveges hirdetési típusa. Mostantól kezdve még több karaktert használhatunk fel hirdetéseinkhez, melynek segítségével – az előzetes becslések alapján – 20 százalékkal növelhetjük a kattintások számát.

A kiterjesztett szöveges hirdetés az Adwords Keresési és Display hálózatán egyaránt használható. Az újítás célja, hogy a mobileszközökön még szebb, informatívabb és kreatívabb hirdetéseket hozhassunk létre, ezért a kiterjesztett szöveges hirdetések alapból mobilra is optimalizáltak. A Google annyira bízik a kiterjesztett hirdetési típusban, hogy előreláthatólag 2016. október 26-tól kezdve meg is szünteti a normál szöveges hirdetés lehetőségét, ami annyit jelent, hogy a korábban futó normál hirdetések gond nélkül megjelennek, de új hirdetésként már csak kiterjesztett hirdetést lehet létrehozni.

Újítások a kiterjesztett szöveges hirdetésnél

A legmarkánsabb változás a karakterszám emelkedése és a plusz címsor megjelenése. Mostantól kettő, egyenként 30 karakteres címsor segítségével hívhatjuk fel a célközönség figyelmét szolgáltatásainkra, illetve a leírásnál is 80 karakternyi hellyel gazdálkodhatunk. A karakterszámot tekintve így összesen közel 50 százalékkal bővült a figyelemfelhívó szövegek írására szánt hely.

 

Hosszúságra vonatkozó korlátok normál szöveges hirdetések esetén

 

Hosszúságra vonatkozó korlátok normál szöveges hirdetések esetén

 

Hosszúságra vonatkozó korlátok kiterjesztett szöveges hirdetések esetén

 

Hosszúságra vonatkozó korlátok kiterjesztett szöveges hirdetések esetén

 

Egyszerűbbé vált a weblap cím beillesztése is, mivel a megjelenített URL domainje immár a végső URL domainjén alapszik. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy nem szükséges többé megadni a megjelenített URL-t, mert az Adwords a végső megjelenítési domain URL-jét használja fel automatikusan. Ehhez kapcsolódóan került bele a hirdetésekbe az „útvonal” sor, aminek a segítségével a hirdetés megtekintői képet kaphatnak arról, hogy hova kerülnek a kattintás után.

Minden eszközre optimalizált

Az újítás egyik fő célja, hogy a lehető legjobb módon alkalmazkodjon különféle eszközökhöz.

Nincs többé mobileszköz beállítás sem. A kiterjesztett szöveges hirdetés automatikusan mobileszközökre is optimalizált, ezzel segítve a minél hatékonyabb megjelenítést.

Egy ideje már váratott magára, hogy a Google meglépje ezt az újítást, hiszen a felméréseik szerint a keresések fele mobileszközökről történik. Ezen nincs is mit csodálkozni, főleg ha arra gondolunk, hogy mi magunk is hányszor keressük a hozzánk legközelebb lévő boltot vagy szolgáltatást útjaink során mobileszközeink segítségével.

 További információ a kiterjesztett szöveges hirdetéssel kapcsolatban itt található.