Végre! Adaptív hirdetés az AdWords display hálózaton

img

Végre! Adaptív hirdetés az AdWords display hálózaton

A kiterjesztett szöveges hirdetés után máris itt van a Google következő újdonsága, mely ezúttal a display hálózatot reformálja meg. Az adaptív hirdetések alkalmazkodnak az adott felülethez, ami nemcsak a szemnek lesz kellemesebb, de sokkal hatékonyabb megjelenést is biztosít.

Korábban a display hálózaton futtatott szöveges hirdetések elég sután jelentek meg az oldalakon, sokszor a Google ezt úgy próbálta orvosolni, hogy maga társított képet a szöveghez – ami nem mindig sült el szerencsésen. Az adaptív hirdetéseknek köszönhetően azonban végre minden esetben az adott felülethez tökéletesen illeszkedő hirdetés jelenhet meg. Ez lehet csak szöveges, képes, négyzetes, függőleges vagy vízszintes elrendezésű, attól függően, hogy az adott felülethez melyik hirdetés illeszkedik a legjobban.

Adaptív képes hirdetés a Google display hálózaton

Ez ugyan egy kicsit több munkát jelent a szöveges hirdetésekhez képest, de mindenképp megéri. Nézzük, milyen elemeket kell feltöltenünk az adaptív hirdetéshez!

Kép: A korábbiakkal ellentétben kötelező képet is feltöltenünk. Emblémát (logót) is megadhatunk, ez azonban nem kötelező. Négyféle lehetőség van a képek feltöltésére:
1. Webhely beolvasása: Ilyenkor egyszerűen csak begépeljük a honlapunk URL címét, a rendszer beszkenneli, mi pedig kiválaszthatjuk azokat a weboldalunkon megtalálható képeket, amelyeket a hirdetésben meg szeretnénk jeleníteni.
2. Feltöltés: Az 1200x628 pixeles képméret a legoptimálisabb (min. 600x314 px), míg emblémánál az 1200x1200 pixel az ajánlott méret (de min. 128x128 px).
3. Galéria: Az AdWords galériájából is válogathatunk képeket.
4. Közelmúltban használt képek: A legutóbbi képeinket is hasznosíthatjuk.
Fontos: a képek szélét a rendszer levághatja, ennek megfelelően válasszunk képet! Még egy jó tanács: legfeljebb 20 százaléknyi szöveg lehet a képen, ezt azonban érdemes kihasználni. (Megjegyzés: az adaptív hirdetés létrehozásakor a rendszer arra figyelmeztet, hogy egyáltalán nem lehet szöveg a képen, azonban a Súgóban a 20%-os szabály található.)

Címsor: Hosszú és rövid címsort is meg kell adnunk, ez lesz a hirdetés első sora (a kettő közül az egyik jelenik meg).
- Rövid címsor: Max. 25 karakter.
- Hosszú címsor: Max. 90 karakter.

Leírás: Max. 80 karakter lehet, a címsor után jelenik meg, azonban nem minden esetben kerül rá a hirdetésre.

Vállalkozás neve: Itt adhatjuk meg a cég vagy a márka nevét. Ez sem minden esetben fog megjelenni.

Végső URL: A hirdetésre kattintva ide vezetjük a látogatókat. A honlapunk bármely aloldalát megadhatjuk.

Adaptív szöveges hirdetés a Google display hálózaton

Még a bevezetés elején tartunk, így egyelőre nem sok élő példát látunk, de érdemes az elsők között beállítani, így a hirdetéseink nagyobb figyelmet kaphatnak. Hajrá! :)