Infografikák, avagy így használd a vizualizálást okosan

img

Infografikák, avagy így használd a vizualizálást okosan

Az alábbi bejegyzést a tartalomgyártóknak ajánljuk: számos okot adunk arra, miért érdemes ezentúl infografikával színesíteni a munkájukat. Emellett cikkünk szól azoknak is, akik már felismerték az infografikák lehetőségeit, és a vizualizáláson törik a fejüket – grafikai háttértudás nélkül.

 

Kedves „még meg nem győzött” kreátor!

A fogyasztóid jelentős hányadának figyelmét attraktív tartalmakkal tudod leginkább felkelteni: nemcsak jobban figyelnek a mondanivalódra, de könnyebben rögzül az üzeneted, ha a megfelelő vizuális elemeket hívod segítségül. Viszont ne feledd: a külcsín megfog, a belső megtart: nem elég a szép, figyelemfelkeltő ábrázolás, ha nincs mögötte jól megfogalmazott tartalom.

Az infografika nemcsak az üzenet rögzítését segíti, de eljuttatását is: digitális, konvertálható tartalomként könnyen csatolható és megosztható, akár a közösségi oldalakon is, illetve remekül átkattintható. Egy korábbi kutatás szerint azok a tartalmak, melyet infografikával egészítenek ki egy szép fotó helyett vagy mellett, 94%-kal több elérést hoznak, sőt, a riport rávilágított arra is, hogy azok a sajtóközlemények, melyeket infografikával színesítenek, 14%-kal több oldallátogatást eredményeznek.1 Igen, az infografika hatása mérhető is, így kiderülhet számodra, hogy mennyien kattintottak a tartalmadra, osztották meg vagy mennyi ideig tartotta fenn a figyelmet. Egy kreatív dizájn és a jól használt infografika segíthet a láthatóságod növelésében, a látogatók komoly érdeklődőkké konvertálásában, és végső soron akár az oldalad előrébb rangsorolásában is komoly segítség lehet. Így most Hozzád szólok…

 

(…) kedves „már meggyőzött” kreátor!

Fontos kiemelni, hogy a fentebb leírt előnyös tulajdonságokat csak a jól megszerkesztett, alaposan végiggondolt, történetbe csomagolt infografikák hordozzák. Hogyan állj neki?

1. Szedd össze az adatokat! Gondold végig, hogy mit szeretnél elmondani a látogatódnak, ezt követően válogasd ki a lényeges adatokat, pontokat!

2. Találd ki a történetet! Fontos, hogy jól felépített sztorit tárj az érdeklődők elé. Vázold fel az alapszituációt, navigálj végig logikusan a lényeges pontokon, majd a végén foglald össze a leglényegesebb következtetéseket!

3. Találj egy jó grafikust, vagy készítsd el magad a vizuált! Egy megbízható, kreatív grafikus aranyat ér, de akkor se ess kétségbe, ha saját eszközökkel kell dolgoznod: manapság számos felhasználóbarát program áll rendelkezésedre.

 

Készítsd el az infografikát!

Fontos hangsúlyozni, hogy az alább ajánlott programok – bár gazdag eszköztárral bírnak és könnyen kezelhetőek – nem helyettesítenek egy grafikust sem. Szép, igényes munkákat készíthetsz, ám az ingyenes verziókkal korlátokba ütközhetsz. Mit ajánlunk?

Canva.com

A Canva.com nemcsak infografikák készítéséhez használható, hanem különböző, social media felületekre szánt tartalmakat is egyszerűen, a megfelelő méretet kiválasztva hozhatsz létre. Számos minta áll rendelkezésedre, melyeket szabadon szerkeszthetsz, akár a saját márkád arculatát megidézve. Többek között a brand betűtípusát, logóját is feltöltheted – ezt már sajnos csak díj fizetése ellenében. Külön előnye, hogy csapatot hozhatsz létre, több embert meghívhatsz a közös tartalomgyártásra, így akár a home office sem szabhat gátat a közös munkának. Adataidat színesen ábrázolhatod, számos, szerkeszthető ikon, grafikon áll ehhez rendelkezésedre.

Piktochart.com

A Piktochart kifejezetten infografikák készítésére, prezentációk színesítésére szakosodott, így gazdagabb eszközökkel, árnyaltabb ikonokkal, grafikonokkal segíti munkádat, mint az előbb bemutatott társa. A Canva különösen felhasználóbarát, a Piktochart picivel több önállóságot igényel, ám egy gyors ismerkedést követően utóbbi is magabiztosan használható. A márkád arculatát képző betűtípust, logót itt is csak fizetés ellenében állíthatod be.

Animaker

Mi vonzza jobban a tekintetet, mint egy infografika? Egy mozgó infografika! Ha videós megjelenítéssel szemléltetnéd inkább a megálmodott történetet, az Animakert hívd segítségül! Bár igazán mutatós tartalmat csak fizetés ellenében tudsz előállítani, már az ingyenes verziónál tapasztalhatod ennek az eszköznek az egyszerűségét és sikerének mibenlétét.

 

És mi hogyan használjuk az infografikákat? Íme:

Sikeres, átkattintásban gazdag infografikákat kívánunk!

 

 

1 Mdgadvertising.com