Úti kalauz influencer marketing stopposoknak

img

Úti kalauz influencer marketing stopposoknak

Az aktívan közösségi médiát használó, 30 alatti célcsoport a legkönnyebben vloggerek, bloggerek és youtuberek által érhető el, ezért számít az influencer marketing ma az egyik legtrendibb témának. Ez a marketing szakemberek számára is egy teljesen új, számos izgalmat, kihívást és buktatót magában rejtő terület, ezért készítettük el az influencer marketing témakört 360°-ban vizsgáló kutatássorozatunkat, melynek eredményeit az Influencer Magazin foglalja össze.


A felmérésünk adataiból, interjúiból és esettanulmányaiból merítkezve összegyűjtöttünk néhány tippet, melyekkel magabiztosabban indulhatunk neki az influencereket bevonó marketing kampányunknak.

Mivel készülhetünk fel a kalandos utazásra?

1. Találjuk meg a saját influencereinket!

A kiválasztás során prioritást élvez a hitelesség és a konzisztencia. Vizsgáljuk meg, hogy a vlogger, blogger a követői számára milyen értékeket közvetít – ami a márkával is összekapcsolódik  –, milyen kommunikációs stílust képvisel, valamint a márkán túl mennyire passzol az influencer magához a termékhez, szolgáltatáshoz.

“Olyannal szerettünk volna együtt dolgozni, aki a célközönség számára, hiteles, videós anyagai profin összerakott tartalmak, és úgy közvetíti az üzenetet, ami a márka értékeit is figyelembe veszi.”

Buda Andrea PR - és marketingigazgató, Cinema City

2. Ne féljünk a mikroinfluencerektől!

A “nagyok” között nem találunk olyat, aki hitelesen vinné a kampányunkat, vagy nem elég mély a zsebünk, amibe belenyúlhatnánk, ugyanakkor találtunk csekélyebb követőtáborral rendelkező, “márka-kompatibilis” vloggert? Aggodalomra semmi ok! Bizonyos esetekben például magasabb is a bevonódási arány a mikroinfluencerek tartalmainál, mint a szélesebb merítéssel dolgozó véleményformálóknál! Ne felejtsünk el körbenézni saját követőink között sem, hiszen nagymértékben megkönnyíti az együttműködést, ha a kiválasztott influencer már ismeri, és kedveli a márkánkat. A követőink erejének feltérképezésében nagy segítésünkre lehet a SocialRank.

3. Gondolkodjunk hosszú távon!

Törekedjünk arra, hogy ne egyszerre árasszák el influencereink a követőiket egy adott promóciós tartalommal! Tervezzünk integráltan és kampányszerűen, vonjuk be a tapasztalt, már influencer-kampányban jártas kollégákat, a különböző célcsoportjainknak más-más, egyéni viselkedésmintára szabott időszakokban hirdessünk!  Az influencer és saját felületeink mellett más csatornákat (pl. saját események) is bevethetünk. Figyeljünk arra is, hogy egyes célcsoportokat kifejezetten bosszanthatnak az influencerek, ezért targetáljuk a tartalmakat legalább korosztály szerint, ezzel minimalizálhatjuk a negatív visszajelzéseket.

4. Használjunk kuponkódot!

Ezt több szempontból is jó: a follower például érzi, hogy ő, aki az adott vloggert nézi, vagy bloggert olvassa, olyat kap, ami csak így érhető el számára. Másfelől sokat segíthet a kampány eredményességének nyomon követésében, hogy a megjelenés és elérés mellett, mennyi értékes lead generálódott az influencer segítségével. A kuponkód különösen jól működik az impulzustermékek esetében és FMCG területen.

5. Aktivizáljuk a közönséget!

Vonjuk be a követőket, adjuk meg a lehetőséget a találkozóra a kedvenc videóbloggerükkel! Egy-egy fotózkodás, dedikálás vagy sminktanácsadás során felejthetetlen élményt Csillsz_BU_STR8_Sakkomnyújthatunk a followereknek, akik ennek hatására boldogan viszik a márka hírét is. Az esemény megszervezésére, lebonyolítására érdemes külön személyt, csapatot delegálni, aki a legapróbb részletekre is odafigyel. A SAKKOM által menedzselt B.U. és STR8 kampányban a videók és posztok mellett interjúk is készültek az influencerekkel, valamint a kampányzáró Campus Fesztivál kitelepülésen is aktívan részt vettek, ahol a követőknek így közös élményben lehetett részük.

6. Teremtsünk kapcsolódási pontot!

Érdemes egy lépést hátra lépni, és onnan tekinteni a számunkra üzleti szempontból fontos célcsoportunkra, megtalálni, hogy melyek a számukra igazán fontos kérdések, problémák, esetleg társadalmi, szociális ügyek. Tehát nem a termékünk vagy szolgáltatásunk bemutatására kérni az influencereket, hanem fontos értéket képviselő ügy (pl.: véradás, állatmentés, gyermekvédelem) mellé együtt teljes vállszélességgel odaállni.

A kevesebb néha több alapon, ne essünk túlzásba, figyeljünk márkánk megjelenésének mértékére!

“Egy nagyon márkázott környezetbe helyeztük a vloggereket, ugyanakkor odafigyeltünk rá, hogy a követőik számára a márkánk mégse legyen tolakodó.”

Buzder-Lantos Nikoletta marketingvezető, PepsiCo

7. Adjuk meg az exkluzivitás élményét!

Kiválasztottnak lenni megtiszteltetés, ki ne akarna hát az lenni? Amikor kampányt vagy aktivitást szervezünk, adjuk meg ezt az érzést, mind az influencereknek, mind a követőknek. Ez történik például akkor is, amikor az influencerek nyereményjátékot, giveaway-t szerveznek, hiszen ekkor úgyszintén a kiválasztottság érzését nyújtják követőiknek.

8. Tanuljunk egymástól!

Léteznek kényesebb vagy épp mélyebb ismereteket igénylő, “nehezebben emészthető” témák is, mint például az intimitás, higiénia, egészségügyi, pénzügyi területek, és még sokáig sorolhatnánk. Ilyenkor sem kell visszavonulót fújnunk az influencer marketing elől, de sokkal több odafigyelést, edukációt igényel egy együttműködés, nem engedhetjük el csak úgy az influencer kezét.

“Akár egy éven belül is láthatunk minőségi változást. Az influencerek egyre profibbá válnak a márkák kezelésében…” Buzder-Lantos Nikoletta marketingvezető, PepsiCo

+1: Bízzunk az influencerben!

A márka és az influencer közti kapcsolat alapja a bizalom, csakúgy, mint ahogy a követők és a youtuberek kapcsolata is erre épül.  Csak akkor lesz képes hiteles maradni egy vlogger, ha megkapja azt a mozgásteret, hogy a követői szája ízére formálhassa a megbízó számára fontos üzeneteket.

“...nem szorítottuk keretek közé az influencereinket - Beniipowát és Dezső Bencét -, csak a témát határoztuk meg, amit saját szemszögből közelíthettek meg.”

Deli Károly brand manager, Sarantis Hungary Kft.

Te is influencerrel tervezed a következő kampányod? Töltsd le az Influencer Magazint, és keress meg minket!