2018 várható trendjei

img

2018 várható trendjei

Instagram Stories és natív hirdetések, influencer marketing, live video stream: többek között ezeket az új eszközöket és trendeket köszönhetjük a tavalyi évnek.  Vajon mit tartogat 2018? Folytatódik a videó és influencer őrület? Milyen trendekre érdemes felkészülnünk a következő évben? Cikkünkből kiderül.

 

Fokozódó bannervakság és reklámkerülés

A bannervakság fogalma senki számára sem ismeretlen már. A reklámkerülés várhatóan jövőre is tovább fokozódik. Míg a 2000-es években egy bannerhirdetés átkattintási aránya a 10%-os határt súrolta, ma már ez a szám a fél százalékot sem közelíti meg. Ráadásul a helyzet egyre súlyosabb: a Gemius kutatása alapján a mai fiatal felnőttek reklámkerülése globális szinten már elérte az 50%-ot. Évről évre többen használnak Adblock szoftvereket, ráadásul már a Google is fejleszti azt a Chrome eszközt, ami elnémítja az automatikusan elinduló videóhirdetéseket.

Mit tehetünk mindezek tükrében?

Például vonjuk be a közönséget! Szeretnek részesei lenni egy-egy történetnek, imponál számukra, ha

egy márkának fontos a személyes véleményük. Legyenek ők is kommunikációnk részesei! Szolgáltassunk tartalmainkkal hozzáadott értéket, és szórakoztassuk őket! Használjunk rövidebb, de annál ütősebb vizuális tartalmakat, mint például videókat, infografikákat. Kreatív anyagoknál pedig keressük az újat és a szokatlant! Ráadásul a kiterjesztett valóság térhódításának kellős közepén állunk, ami a kommunikációba is fokozatosan beszivárog, egy új csatornát nyitva ki előttünk.  

 

Megéri többet bányászni

Eddig is nehéz volt kampányt elindítani a célcsoport alapos ismerete nélkül. Ezután sem lesz ez másképp, viszont a Big Datában rejlő lehetőségeket megéri minden korábbinál erősebben kiaknázni. Hiszen a megváltozott szokások, összefüggések és trendek ismeretének hiányában hogyan tudunk új módszereket és célzásokat kitalálni? A változás szükségszerű, hiszen ami eddig működött, nem biztos, hogy ezután is hasonló hatékonysággal tolja tovább a szekeret. Előttünk van rengeteg információ, ássunk a mélyére, használjuk az eszünket és keressük meg az összefüggéseket! A Facebook is egyre több lehetőséget és adatot bocsát a rendelkezésünkre, gondoljunk csak a célközönségek elemzésére, vagy az Instagram Business profilra!

 

Megváltozott tartalomfogyasztás

A digitális csatorna 37,5%-os részesedésével fokozatosan veszi át a vezetést. A digitális technológia dominanciája már globális szinten is érzékelhető. A legnagyobb márkák is ezt felismerve építik fel és gondolják újra kommunikációjukat, míg természetesen a klasszikus felülettervezés is nélkülözhetetlen. A megoldást még mindig a következő kérdésre adott válasz szolgáltatja: hol van a közönségünk? A generációk minden eddiginél gyorsabban követik és váltják egymást, átadva egymásnak az egyes csatornákat.

 

Mindent azonnal

A fokozódó reklámversenyben a fogyasztók el vannak kényeztetve. Weboldalak helyett a közösségi térben szereznek információt. A kérdésfeltevés és véleménykinyilvánítás félelmét nem ismerve várják el a kétirányú, gyors, azonnali kommunikációt és reakciót. Ha ezt tőlünk nem kapják meg, habozás nélkül a konkurenciához fordulnak.

 

A videóké a jövő?

Gondoltad volna, hogy a hazai fogyasztók 41%-a minden nap néz videót? A csatornaszolgáltatók (Facebook, YouTube) is ennek ismeretében változtatják és fejlesztik hirdetési eszköztárukat. Amellett, hogy egyre több lehetőségünk van videókhoz kapcsolódóan hirdetéseket elhelyezni, a Facebook hirdetéspreferenciája és pozitív megkülönböztetése is ebbe az irányba tereli a hirdetőket.

Kezdjük el használni az élő videókat, amik ráadásul a Facebook for Creators bevezetésének köszönhetően egyre több lehetőséget tartogatnak. A kulcs a gyakoriságban és kivitelezésben van. Az egyszerű, vlog jellegű bejelentkezések helyett törekedjünk a minőségre és professzionalizmusra!

 

Tovább nő a natív hirdetések népszerűsége

A relevancia és elköteleződés egyre fontosabb a vállalatoknak. Igyekeznek feltérképezni a lehetőségeket, hogy termékeiket és szolgáltatásaikat a legkevésbé zavaró módon jeleníthessék meg. Arra törekednek, hogy célcsoportjukat a legtermészetesebb módon, odaillő közegében szólítsák meg. Ez alól a digitális marketing sem kivétel. A médiaügynökségek natív portfóliójának bővülése is ezt bizonyítja.

 

Influencerek nélkül felesleges

A mai 10-29 évesek 96%-a néz YouTube-ot, de csak 62%-a tévét.  Leginkább kedvenc influencereiket követik az online csatornákon. Az Influencer Magazinban publikált kutatássorozatunk eredményei alapján a válaszolók 32%-a vásárolt már influencer hatására, 27%-ukat egyáltalán nem zavarja a videóban elhelyezett termékajánló, míg 45%-ukat csak akkor zavarja, ha nem hiteles. Kell ennél több érv az influencerekkel való együttműködés mellett?

 

Kutatásunk további eredményeit és kapcsolódó interjúsorozatunkat az Influencer Magazinban olvashatod el.

Készen állsz 2018-ra? :)