Új hírfolyam-algoritmussal rukkol elő a Facebook

img

Új hírfolyam-algoritmussal rukkol elő a Facebook

2017-ben elsődleges célkitűzése volt a Facebooknak, hogy kiszűrje az álhíreket és a szenzációhajhász cikkeket. 2018-ban azzal folytatja törekvését egy felhasználóbarátabb felület felé, hogy megpróbálja személyesebbé és aktívabbá tenni a közösségi média hírfolyamunkat.

 

2018. év elején közölte a hírt Mark Zuckerberg, miszerint a közeljövőben változáson fog keresztülmenni a Facebook hírfolyam-algoritmusa. A cél nem más, minthogy az emberek minél több időt töltsenek a közösségi oldalon, továbbá szorosabb kapcsolatot ápoljanak ismerőseikkel, és elsőként inkább az érdekes, reakciót generáló tartalmakkal találkozzanak az üzenőfalukon. Nagyjából a Facebook alapjaihoz szeretnének közelíteni az algoritmusfrissítéssel Zuckerbergék, azaz az aktív közösségimédia-fogyasztást szeretnék visszahozni mindennapjainkba. Kevesebb videó (természeténél fogva passzív tevékenység) és márkamegjelenés, több családi és csoportokból érkező tartalom – így lehet dióhéjban elképzelni a változást.

 

Prioritások

Jobbára olyan hírekkel fogunk találkozni a Facebookon:

- melyeket korábban megbízhatónak értékelt a közösség,
- melyeket az emberek informatívnak tartanak,
- melyek relevánsak a felhasználó földrajzi elhelyezkedése szempontjából.
- Továbbra is meghatározó lesz, hogy mely oldalaknál jelölte meg a user a „See first” („Megjelenítés elsőként”) opciót.

 

Mi a helyzet a hirdetésekkel?

Azzal az alapvető céllal, hogy a felhasználók minél több aktív időt töltsenek a közösségi oldalon, gyakorlatilag még több hirdetést tudna megjeleníteni a Facebook. Fontos azonban, hogy a célcsoport számára nem releváns és alacsony organikus elérést produkáló hirdetéseknek a későbbiekben kevesebb lesz a megjelenésük, magasabb lesz az egy kattintásra jutó költségük stb. A megoldás továbbra sem a büdzsé növelése, hanem a valódi, hasznos és értékes tartalom készítése a posztok és a hirdetések szintjén is. A kulcsszó tehát a követőinkre hangolódás. 

 

Mit lehet tenni még?

Célszerű új kommunikációs módszereket kialakítani és a márkaépítésre koncentrálni, semmint mindenáron eladni termékünket a közösségi csatornán. Most érdemes igazán kipróbálni az eddig esetleg még nem (aktívan) használt hirdetési koncepciókat is, ilyenek például:

- az élő videók, melyek hatására beszélgetés indul el,
- a Facebook-csoportok,
- a Facebook és Instagram-sztorik,
- az Audience Network és
- az érdeklődőgyűjtő hirdetés.

 

Ami talán a legfontosabb: az egész algoritmusváltás valószínűleg lassú folyamat lesz, és ezt előnyünkre tudjuk fordítani, hiszen bele tudjuk fektetni az időt a kísérletezésbe, hogy kiderüljön, felhasználóinkat milyen típusú bejegyzések, képek, szövegek serkentik aktivitásra, melyek azok a formátumok, melyekkel beszélgetést tudunk generálni Facebook-oldalunkon.