AdWords Szerkesztő 12.2: ezekért az új funkciókért érdemes rá váltani!

img

AdWords Szerkesztő 12.2: ezekért az új funkciókért érdemes rá váltani!

Nem könnyű lépést tartani az AdWords változásaival, mégis érdemes, hiszen így vehetjük fel a versenyt és törhetünk az élre. Lássuk, milyen finomságokat tartogat számunkra az év elejére!

1. Fókuszált megjelenés: promóció hirdetésbővítmény Ha másért egyelőre nem is tartod csalogatónak az AdWords új, Béta verziójú kezelőfelületét, ezért a funkcióét érdemes átváltanod rá. A hirdetésbővítmények egy várhatóan nagyon népszerű új lehetőséggel bővültek: megérkezett a promóció! Az új csodafegyver olyan felhasználóknak jelenik meg, akik a termékhez, szolgáltatáshoz kapcsolódó kedvezményes ajánlatok után kutakodnak. A többi bővítményhez hasonlóan felvehetjük kampány vagy hirdetéscsoport szinten is. Beállíthatunk szezonalitást, alkalmat az adott promócióhoz (Valentin-nap, húsvét), de használhatunk folyamatosan futó ajánlatot is. Ennek óriási előnye, hogy a jól működő címsorokat nem kell mindig megváltoztatunk vagy duplikálnunk, csupán a bővítményt elegendő cserélnünk az aktualitástól függően. Kiválaszthatjuk a magyar nyelvet és a forint pénznemet is, majd megadjuk a promóció típusát, ami lehet pénzbeli vagy százalékos kedvezmény. A bővítmény megjelenítését ütemezhetjük akár napra vagy napszakra – ha az akciónk nem mindig elérhető, pl. happy hours. Ha a promóciónkat feltételhez kötjük, erre is van lehetőség: beállíthatunk összeg feletti kritériumot vagy promóciós kódot is.

2. Könnyebb tesztelés: hirdetésvariációk egyszerű szerkesztése Nem kell a felületet elhagyni ahhoz, hogy hirdetésvariációkat készítsünk, és nem is kell különösebb manuális erőfeszítést tennünk. A változatokhoz frissíthetjük a szöveget, felcserélhetjük a címsort, cserélhetünk elérési útvonalat is. Megváltoztathatunk főbb kifejezéseket vagy akár konkrét kulcsszavakat. A tesztelést könnyítik meg a Kísérletek is. Itt adhatjuk meg, hogy a változat számára milyen elkülönített költségkeretet szánunk a kampányból, és azon aukciók százalékos arányát is megadhatjuk, amiben részt vehet.

3. Pontosabb célzás: egyedi szándékolt közönségek Display hálózaton olyan közönségeket is célozhatunk már, akik aktívan érdeklődnek termékünk vagy szolgáltatásunk iránt. Ezek az előre meghatározott közönségkategóriáknál jóval szűkebbek, így pontosabb targetálást tesznek lehetővé.

4. Gmail remarketing: A Google kiterjesztette a remarketing funkciót a Gmailre is. Itt viszont nem a weboldal látogatóit tudjuk megcélozni, hanem korábban bekért ügyféladatokat (e-mail cím listákat) tudunk betölteni, és erre vonatkozó hasonmásközönségeket állíthatunk be. Használható dinamikus hirdetésekhez is, ahol gyakorlatilag mindenféle beállítás nélkül, automatikusan elhelyezésre kerülnek a hirdetések a Gmail-fiókban is. A remarketing bevezetése mellett Gmail-kampányainkat most már eszközre is célozhatjuk, így akár platform, operációsrendszer, eszközmodell és hálózat szinten is lőhetünk.

5. Ügyfélegyezés célzás: Lehetővé teszi, hogy a Google-lal megosztott ügyféladatok alapján jelenítsünk meg hirdetéseket az ügyfelek számára, így személyre szabottabb hirdetést készíthetünk. Az Ügyfélegyezés jelenleg csak a Keresés, a Shopping, a YouTube és a Gmail szolgáltatásokban áll rendelkezésre. A Google Display Hálózat külső webhelyein nem elérhető.

Forrás: Google AdWords Súgó