Így használj hashtageket az Instagramon!

img

Így használj hashtageket az Instagramon!

A hashtagek irányítják a figyelmet, fokozzák az elköteleződést, valamint növelik a posztok, profilok és marketingkampányok eredményességét. A világban, ahol lassan már mindent velük mondunk el - #életem, #mutimiteszel, #ineedcoffee -, egy márkaoldal számára döntő fontosságú hashtag stratégia kialakítása.


Konvertáld kulcsszavaidat hashtagekké!

Már egy jól megválasztott keresőcímke is 12 százalékkal nagyobb elérést eredményezhet, mintha pusztán kulcsszavazott leírást adunk meg egy poszthoz. Mint ahogy más marketingkampányoknál sem hagyatkozunk egyetlen üzenetre, próbáljunk ki hashtag kombinációkat, márkánk így szélesebb, de célzott közönség számára jelenhet meg, ezáltal szerezhetünk új követőket, több kedvelést és magasabb elérést.


Építs közösséget!

Ha van egy erős és szeretett márkád, akkor önmagában a hashtagként használt név is összekovácsolhat egy nagyobb közösséget, ám SEO szempontból ideálisabb, ha találunk (és sikerrel terjesztünk) egy olyan keresőcímkét, ami egy adott témában hasonló gondolkodású felhasználókat köt össze. Ilyen például a #tastethefeeling, a #mutimitsütsz és a #fromwhereistand is.

Érdemes egyedi keresőcímkét használni például konferencián, fesztiválon vagy akár egy esküvőn, hiszen egy aprócska szó segítségével egy felületen tudjuk összegyűjteni az adott eseményen készült emlékeket.


Tájékozódj!

Az előzőekből kitűnik, hogy a hashtag egy kiváló tartalommarketing-eszköz akkor, ha jól alkalmazzuk. Nincs sok értelme egy olyan egyedi fogalmat ráerőszakolnunk a posztjainkra, amit alig használ valaki. Nézz körül az instán! Először is a keresőmező lesz nagy segítségünkre: ha beírjuk a kitalált szót, megmutatja, hány poszt kapcsolódik hozzá, másrészt kilistázza a hozzá hasonlóakat. A nagyon kis számú aktivitást elérő hashtageket érdemes elengedni. Ha találsz egy frappáns keresőcímkét, nézd meg a hozzá kapcsolódó legnépszerűbb találatokat! Célszerű innen is inspirálódni, és megnézni, hogy ezeknél a fotóknál, videóknál milyen további hashtageket használtak a felhasználók.

Kamatoztasd, hogy már hashtageket is lehet követni Instagramon! A konkurencia szemmel tartására és a célcsoportod által lőtt tartalmak követésére (gyűjtésére) is kiváló funkció.


Elemezz!

Nincs még üzleti profilod? Cselekedj! Máskülönben nem fogsz látni olyan adatokat, mint például azt, hogy az általad használt keresőcímkék alapján hányan kedvelték a posztodat. Ez a szám visszajelzést adhat arról, hogy a megfelelő hashtageket használod-e.


Jó tudni!

- Törekedj a rövidségre! Nem véletlen például, hogy a #ootd 180 milliószor, míg a #outfitoftheday “csak” 28 milliószor szerepel a posztoknál.
- Emojik is lehetnek hashtagek! A szív például több mint 26 millió posztban szerepelt 2018. április 21-én.
- Maximum 30 keresőcímkét szúrhatsz be egy poszthoz.
- A túl általános, pl. #love, #happy szavakat nem érdemes használni. Jobb eséllyel tűnsz ki a tömegből kicsit specifikusabb, de ettől még menő hashtaggel (pl. napokhoz kapcsolódó: #sundayfunday, #mancrushmonday, #caturday).
- Felejtsd el a ctrc+c, ctrl+v kombót! Az algoritmus hátrébb sorolja a posztodat, ha mindig ugyanazokkal a hastagekkel rakod ki a képedet, videódat.