YouTube-rivális? Itt az IGTV!

img

YouTube-rivális? Itt az IGTV!

Az Instagram nemrég bemutatta új videós platformját, az IGTV-t, amelyben a YouTube komoly versenytársra lelt. Az IGTV ugyanis egy mobilra optimalizált, teljes képernyős felület, ahova valós időben tölthetők fel közvetlenebb hangvételű tartalmak.

Mi is az az IGTV?

Egy hete egy san franciscoi eseményen az Instagram 2 nagy bejelentést is tett. Egyrészt elérte az 1 milliárdos közösséget, másrészt bemutatta új videós platformját, az IGTV-t. Az Instagram alkalmazáson belül, a főoldal jobb felső sarkában található televízióra hasonlító ikonra kattintva érhető el, sőt a héten már külön alkalmazásként is letölthetővé vált az App Store-ból és a Google Play-ről. A későbbiekben nagy valószínűséggel ugyanúgy leválik majd a főapplikációról, ahogy a Messenger üzenetküldő-platform tette a Facebookkal.

Milyen tartalmakat várhatunk és készíthetünk?

Kinézetre nagyon hasonlít a YouTube felületére, azonban nagy előnye, hogy mobilos tartalmakra optimalizálódott, tehát kizárólag függőlegesen, teljes képernyős változatban tekinthetjük meg a videókat. A YouTube-ra és az IGTV-re is egyaránt célzó tartalomgyártóknak, influencereknek nehezebb dolga lesz, hiszen vagy 2 különböző anyagot kell készíteni, vagy ugyanazt a videót különböző formátumokban kell megszerkeszteni. Bárki tud csatornát létrehozni, és az Instagram hagyományos felületeivel ellentétben itt akár 1 órás videók is szembe jöhetnek velünk. (Jelenleg még csak 15 másodperc és 10 perc közötti hosszúságú videókat enged feltölteni.)

Hogyan működik?

A TV névhez hűen, ahogy belépünk a platformra, rögtön elindul az “adás”. Ekkor azoknak a tartalmait láthatjuk, akiket már előzőleg Instagramon is követünk. Bal oldalon fent látható a videó címe, alatta az előadó, amire ha rákattintunk, láthatjuk az eddig feltöltött videóit.

Bal oldalon lehet szivecskézni, kommentelni és ismerősöknek Directbe elküldeni, a megszokott jobbra húzással pedig továbbléphetünk a következő videóra.

Jobb alul látható a Browse gomb, ha erre kattintunk, vagy szimplán felhúzzuk az ujjunkat a képernyőn, megjelenik a Keresés funkció. Jelenleg még csak az IGTV csatornák neveire tudunk szűrni, a tartalomra magára sajnos nem. Ezalatt megjelenik a Neked, Követed, Népszerű és a Tovább nézés funkció.

Mi a következő lépés?

Az IGTV kilátásai jónak mutatkoznak, bátran felveszi a versenyt a YouTube-bal, ugyanis a mobilhasználat és a videófogyasztás folyamatosan növekszik.

Jelenleg még nincs lehetőség hirdetésre, de természetesen tervben van.

Annyi biztos, hogy az IGTV jelenleg  egy olyan felület, amely kedvez a microinfluencereknek, hogy valós idejű és emberibb tartalmat gyártsanak és közvetlenebb módon szólítsák meg követőiket.