Hogyan használjuk a Facebook-keretet az online marketingben?

img

Hogyan használjuk a Facebook-keretet az online marketingben?

Biztos láttál már a Facebookon olyat, hogy valaki a profilképére tett valamilyen egyedi keretet, amire felkaptad a fejed. Például most a 2018-as orosz foci-vb alkalmával olyat, amellyel a felhasználó kifejezheti, hogy melyik nemzetnek drukkol. Ha gondoltál már rá, milyen jó lenne, ha ezzel a módszerrel te is népszerűsíthetnéd a márkádat vagy eseményedet, van egy jó hírünk: erre szolgál a Facebook Frame Studio, ami ráadásul ingyenes!

Mi is az a Facebook-keret?
A Facebook tavaly vezette be a Frame Studiót, amivel bárki könnyen feldobhatja egy tetszőleges kerettel a Facebook kamera alkalmazásával készített képeit vagy a profilfotóját. A keretek az Instagram-, Snapchat- és Twitter-felhasználók számára ismerős filterekként működnek: a segítségükkel olyan szöveges és képi elemeket tehetnek a felhasználók a fotóikra, mint például a cég logója vagy az aktuális projekt kreatívja. A kereteket szabadon alakíthatjuk ki, és széles közönséget érhetünk el a használatukkal, ami értékes promóciós eszközzé teszi a hirdetők számára, hiszen exkluzív tartalmat nyújthatunk a követőinknek. Ugyanakkor mindig vegyük figyelembe a logó- és védjegyhasználati korlátozásokat!

Frame Studio a gyakorlatban
A Kameraeffektusok platformon válasszuk ki a Frame Studio eszközt. Előbb szerkesszük meg egy képszerkesztő programban a keretet, majd töltsük fel a Frame Studióba, és rendezzük el a különböző elemeket! A képi elemeket inkább a kép szélein helyezzük el, míg a szöveges tartalmakat alulra vagy felülre érdemes igazítani, ugyanis így lehet a leghatékonyabban alkalmazni a facebookos képeken. 
Három különböző kerettípust hozhatunk létre: a nagy négyzet a profilképen jelenhet meg, a másik kettő pedig a Facebook kamerában a fekvő vagy állóképeknél működik. Fontos, hogy keretet csak a saját fiókunk vagy az általunk kezelt oldalak számára hozhatunk létre. Miután elneveztük és ütemeztük a keretet (utóbbi az eseményeknél különösen fontos), kulcsszavakat is megadhatunk, végül pedig elmenthetjük piszkozatként vagy közzé is tehetjük. 
A keretek mindig nyilvánosak, azokat mindenki láthatja, a használat tekintetében már vegyes a kép: a helyszín típusú kereteket azok használhatják, akik az adott helyen járnak (ha bekapcsolják a helymeghatározási szolgáltatást), míg az általános típusú kereteket bárki kipróbálhatja a saját képein.

A keret kreatív tartalmára vonatkozó előírások
Ahhoz, hogy jóváhagyást kapjon az elkészült keret, többek között az alábbi szabályokat kell betartanunk:
•    A feltöltött elemek háttere legyen átlátszó, hogy a fotó is látszódjon majd, amire ráteszik a felhasználók.
•    Használjunk PNG formátumot!
•    A feltöltött fájlok legyenek jó minőségűek, nagyfelbontásúak!
•    A keret mérete nem haladhatja meg az 1 MB-ot.
•    Csak 100%-ban saját tulajdonú effektust töltsünk fel, vagy legalábbis legyen meg minden jogunk annak használatához! Ebből természetesen következik, hogy engedély nélkül logót és más védjegyeket sem építhetünk be a keretbe, nem sérthetünk meg szerzői jogokat. 
•    A keret elemei között nem használhatunk fotót.
•    Nem lehet kereskedelmi vagy hirdetésszerű a keret. 
•    Ne tűnjön úgy, mintha nem létező funkcióval bírna a keret, például nem lehet rajta lejátszás indítása gomb grafika!
•    Ne jelenítsünk meg Facebookon kívülre mutató linket, utalást, QR kódot se!

Plusz be kell tartanunk a Facebook egyéb irányelveit is, például kerülnünk kell az illegális szerek, tevékenységek, politikai vagy szexuális jellegű üzenetek, fegyverek, diszkrimináció és agresszió népszerűsítését célzó tartalmakat. A jóváhagyási folyamat általában 1-3 nap, de a biztonság kedvéért számolj egy héttel. Amint zöld utat kap, a keretünk megjelenik a Facebook kamera funkciójában vagy a profilképen használható keretek között.

Miért jó ez marketinges szemmel?
Egy ötletes, kreatív kerettel nem csak a keretet használó oldalkedvelőinket, hanem rajtuk keresztül új embereket is megszólíthatunk, növelhetjük az elérésünket. Ezt kiaknázva a saját brandet, eseményeket, projekteket vagy az általunk fontosnak vélt ügyeket könnyebben népszerűsíthetünk, exkluzív tartalmat gyárthatunk, ami jól beilleszthető a kampányeszközök közé. 
Az igazán jó eredmények érdekében használjuk ki a tervezésnél a kulcsszavak kínálta lehetőséget! Legfeljebb 10 kulcsszó adható meg, válasszunk a stratégiának megfelelő kulcsszavakat! 
A keretek segítségével arculatunk elemeit, dizájnját felhasználva jól megkülönböztethetővé tehetjük a márkánkat a konkurenciától. 
Próbáljunk a közönségünk fejével gondolkodni, járjunk utána, hogy mit szeretnek, és készítsünk a témában egy humoros keretet, amit szívesen használnak, és amihez a mi stílusjegyeinket kapcsoljuk! 
Már csak olyan gyakorlatias okból kifolyólag is érdemes kipróbálni a Frame Sudiót, mint hogy a Snapchat-filterek készítésével ellentétben a használata ingyenes.