Vásárlásra és kérdezz-felelekre buzdítanak az Instagram újdonságai

img

Vásárlásra és kérdezz-felelekre buzdítanak az Instagram újdonságai

Az Instagram nem tétlenkedik, ha újításokról van szó; ezúttal a kollekció és a kérdés-válasz szövegdoboz látott napvilágot a közkedvelt platformon. Míg előbbi kifejezetten az üzleti Instagram-fiókot üzemeltetőknek jelent nagy lépést, addig az utóbbi a privát oldalakon is megállja a helyét. Lássuk is, miként használhatod fel az új funkciókat!

 

Kollekció hirdetésformátum, a vásárlásösztönző

Ha termékek értékesítésével foglalkozol, a kollekció hirdetésformátum már bizonyára ismerős lesz számodra a Facebookról. Ennek megfelelőjét kaptuk meg a képmegosztó portálra is, aminek segítségével egyszerre több termék is megjeleníthető a teljes képernyőt betöltő vásznon. Lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy termékeket és szolgáltatásokat fedezzenek fel, böngésszenek vagy éppen vásároljanak mobileszközről.

Hogyan csináld?

A kollekciót a „Termékek értékesítése: Rács elrendezés szerint” opcióval érheted el. Ezután válaszd ki a fő képet vagy videót, és a fejléc alatt megjelenő képeket. Tartsd szem előtt, hogy az Instagram csak a négyzetes (1:1), a teljes fekvő/ álló tájolású (16:9) és a vetítéses formátumot támogatja, valamint hogy a minimális képszélesség és képmagasság 500-500 pixel! Természetesen szöveget is illeszthetsz a poszt mellé, mely maximum 90 karakter lehet.

Most akkor Facebook vagy Instagram?

Mindkettő! Hirdetésünk egyszerre futhat mindkét felületen. Míg a Facebook a fő kép alatt négy terméket jelenít meg, addig az Instagam csak hármat, melyeket a rendszer választ ki. Mire vársz hát? Próbáld ki!

 

Kérdés-válasz funkció – tartsd a kapcsolatot követőiddel!

Szeretnéd, ha lenne némi rálátásod közönséged véleményére? A felhasználók számára egyértelműen fontos az oda-vissza kommunikáció, ahogyan az is, hogy egy cég vagy influencer, celeb kíváncsi legyen a véleményükre. Érdemes tehát ezt a funkciót kiaknázni, hiszen csak nyerhetünk vele.

Hogyan csináld?

A kérdés-válasz dobozka használata roppant egyszerű: csak az Instagram Story-ban érhető el, és a matricák között keresd! Amikor készíted a sztoridat, csak helyezd rá a publikálni kívánt képre vagy videóra a „Kérdések” matricát. A követők kérdéseit csak mi látjuk, és lehetőségünk van privátban vagy egy újabb sztoriban válaszolni rájuk. Fontos azonban, hogy a friss funkció nagyobb erőbefektetést is igényelhet, hiszen ahhoz, hogy javunkra fordíthassuk interaktivitását, mihamarabb és minél komplexebb válaszokat kell adnunk követőinknek!