Kiterjesztett valóság a hétköznapokban – Szintet ugranak a Facebook reklámok!

img

Kiterjesztett valóság a hétköznapokban – Szintet ugranak a Facebook reklámok!

A kiterjesztett valóság (Augmented Reality, AR) a valóság egyfajta látszólagos kibővítése, tehát a valódi környezetünkbe egy erre alkalmas eszközön keresztül virtuális elemeket vetítünk. Élveznéd, ha bizonyos termékeket már azelőtt könnyedén kipróbálhatnál, hogy rányomsz a vásárlás gombra? A Facebook ezt tudja, és ha tovább olvasol az is kiderül, hogyan valósítja meg. 

A Snapchat óta elég kézenfekvő az ötlet: ha dinamikus kutyafejet tudsz illeszteni az arcodra, akkor bármilyen más terméket miért ne? Július 10-én jelentette be a Facebook a napjainkban elég népszerű Michael Kors nevű márkával karöltve, hogy az ő termékük az első, amit online felpróbálhat amerikaiak egy kisebb csoportja. Óriási húzás, hogy a divatcég napszemüvegeivel népszerűsítik és tesztelik a kiterjesztett valóságra épülő reklámtípust. A nyár folyamán folytatják a tesztelést további hirdetőkkel is, például a Sephora-val és még néhány kozmetikai márkával. Tervek szerint az év hátralévő részében pedig szélesebb skálán fog mozogni az iparágak közt az AR hirdetési forma, többek között bútor üzleteket is bevonnak.

 Első ránézésre egy teljesen átlagos Facebook hirdetést láthatunk majd, csak kiegészítették egy „Tap to try on” funkcióval, amely megnyitja az AR-t, és „felpróbálhatod” a Michael Kors napszemüveged, vagy tesztelheted a rúzsok különböző árnyalatait mielőtt döntenél. És ha tetszik? Villámgyorsan a szokásos módon meg is tudod vásárolni a kipróbált terméket.

                    

Az AR sokkal nagyobb vásárlási és mobil élményt kínál, mint amit megszokhattunk. Vitathatatlan tény, hogy az emberek bizonyos termékeknél előnyben részesítik a fizikai vásárlást a webshoppal szemben. Szeretjük felpróbálni, megfogni, élőben látni mire is adunk ki pénzt. A kibővített valóság ötvözi az online rendelés kényelmét a jól megszokott, klasszikus bemegyek a boltba vásárlás hatásával. Egy igazi aduász az E-kereskedelemben.

Ty Ahmad-Taylor, a Facebook termékmenedzselésért felelős alelnöke szerint a fő csapásirány az, hogy teljesen újfajta, fejlettebb impulzust kínáljanak a vásárlók számára, ugyanakkor segítsék a cégeket a hatékony értékesítésben. Ezen a fronton kiemelkedő növekedésre számítanak.    

Egyelőre (sajnos) még nem fogunk úton-útfélen ilyen típusú hirdetésekbe futni a hírfolyamunkban, de bízva a fejlesztések sikerében, hozzánk is hamarosan el fog érni.