A Facebook létrehozta legújabb influencerplatformját

img

A Facebook létrehozta legújabb influencerplatformját

A Facebook az elmúlt időszakban jelentősen ráerősített arra, hogy megalapozza a márkák és az influencerek jó kapcsolatát, ugyanis létrehozta a Facebook Creatort és a Facebook Brand Collabs Managert.

Facebook Creator

A Facebook tavaly novermberben indította útjának a Creator alkalmazását, amely kifejezetten a Live videós közönség kiépítését célzó személyek (mikroinfluencerek, influencerek) számára fejlesztett ki. A Facebook Creator egy úgynevezett Live Creative Kit funkciót is ajánl a tartalomgyártóknak, mellyel könnyedén hozzáadhatnak intrókat és outrókat anyagaikhoz. Ezenkívül tartozik hozzá egy egyesített Facebook-, Messenger- és Instagram-inbox, mely jelentősen megkönnyíti a hozzászólások kezelését. Emellett az applikáció elemzéseket is mutat, és lehetőséget biztosít Twitter-keresztposztolásra.

 

Ezzel a lépéssel Mark Zuckerbergnek nem titkolt célja volt, hogy a videó legyen a fő tartalomformátum, valamint hogy a passzív, céltalan videófogyasztás inkább hasznos időtöltéssé, élménnyé váljon.

(Az alkalmazás már Androidon és iOS-en is elérhető.)

Facebook Brand Collabs Manager

A fenti alkalmazáshoz csatlakozik hozzá a Facebook nemrég indított új platformja, a Brand Collabs Manager, amely segít összekötni a márkákat a Creator-ökkel, vagyis a tartalomgyártókkal.

A márkák különböző tényezők alapján szűrhetnek, például megtekinthetik a véleményvezérek régebbi szponzorált tartalmainak portfólióját, vagy követőik demográfiáját (nem, kor, családi állapot), tanulmányait, érdeklődési körét, életeseményeit, majd a kiválasztás után rögtön fel is vehetik velük a kapcsolatot.

A véleményvezérek erre reagálva platformon belül összeállíthatnak a Facebook-oldalukhoz kapcsolódó portfóliót (mind magát a szponzorálni kívánt tartalmat, mind a termékelhelyezést), amely megmutatja milyen problémamentesen illeszkedik a márka a meglévő bejegyzései közé. Sőt, ha a Creator-tulajdonos elébe akar menni a kiválasztásnak, lájkolhatja is a márka oldalát, így javasolt partnerként megjelenik a későbbiekben.

Mit gondolsz, az új platform felgyorsíthatja a jövőben a márka-influencer együttműködés menetét? Hatékonyabbá válhat általa a márkakommunikáció?