Hatékonyabb remarketing és jelentéskészítés a Google újdonságával

img

Hatékonyabb remarketing és jelentéskészítés a Google újdonságával

Minél több információd van a felhasználók viselkedéséről és a konverziós útvonal állomásairól, továbbá minél jobban átlátod ezeknek az összefüggéseit, annál tökéletesebb jelentést és remarketing kampányt állíthatsz össze. Hogy hogyan szerezheted be ezeket az infókat? Például a Google-jelek (Google Signals) aktiválásával!

A Google az elkövetkező hetekben fokozatosan mindenki számára elérhetővé teszi a Google-jelek használatának lehetőségét. A fejlesztés célja, hogy olyan holisztikus nézőpontot biztosítson a hirdetők számára, amellyel az első kattintástól a konverziót jelentő kattintásig követhetik a felhasználók viselkedését a User ID bekapcsolása nélkül akkor is, ha a folyamat több eszközön keresztül vezet. Eddig külön-külön felhasználónak számított az elemzési alkalmazásokban, ha valaki a telefonját, a tabletjét, majd a laptopját használta, nem is beszélve a munkahelyen használt okoseszközökről. Most végre a rendszer fel fogja ismerni, hogy egyazon felhasználóról van szó.

A Google-jelek kínálta extra információkkal és lehetőségekkel nem élhetünk automatikusan, ehhez a másik fél beleegyezése is szükséges. Ugyanis kizárólag abban az esetben állnak rendelkezésünkre a felhasználói bázisunk összetett crossdevice (eszközökön átívelő) adatai, ha a hirdetések beállításainál lehetővé tették a Google számára, hogy személyre szabja a megjelenített reklámokat. Ezzel zöld utat kap a fejlesztés, hogy összegyűjtse és alkalmazza azokat azinformációkat, melyek segítségével a Google modellezni tudja a teljes közönség viselkedését és eszközhasználatát, amennyiben a felhasználó bejelentkezett a Google-fiókjába és konvertált. Miután aktiváljuk a Google-jelek funkciót, az Analytics képes lesz felismerni azt az eszközt, amelyről az első kattintás érkezett, azt, ahonnan a felhasználó a konverziót végrehajtotta, és az egyéb eszközöket is, ahol a kettő között különböző kattintásokat végzett a konverziós útvonal során. A kinyert adatok alapján elérhető jelentésekben csak összesített adatokhoz férhetnek hozzá a hirdetők, az egyes felhasználókéhoz nem.

Az új funkció nagy segítség lehet a remarketing kampányok és a jelentések tökéletesítéséhez, de ha már azon gondolkodtál, hogy mi mindenhez kezdenél az új adatok fényében, némi megszorítással is számolnod kell. Például az eszközön keresztüli jelentésekben nem lehet szegmenseket beállítani, az adatokat pedig nem lehet az irányítópulton, a Data Studióban, a BigQuery rendszerben és az egyéni jelentésekben használni.

A Google-jelek aktiválása mégis kifejezetten hasznos eszköz, ha szeretnéd jobban megismerni a közönségedet.