Érkeznek a YouTube és a Google Ads legújabb hirdetésformátumai!

img

Érkeznek a YouTube és a Google Ads legújabb hirdetésformátumai!

A videómegosztó két fejlesztéssel, a vertikális videós- és a Home Feed Ad hirdetéssel, míg a Google Ads adaptív keresési hirdetésekkel bővítené a felhasználók lehetőségeit.

Új lehetőségek a YouTube újdonságaival

A home feedbe ágyazható hirdetések és a vertikális videóreklámok érkezését a YouTube globális termékfejlesztési vezetője, Neal Mohan jelentette be a kölni Digital Marketing Expo and Conference-en.  Az álló tájolású videóhirdetés lényege, hogy az okostelefon teljes képernyőjét lefedve jelenjen meg a reklám releváns célközönség számára. Ráadásul a telefon egész képernyőjén megjelenített hirdetés sokkal látványosabb és kreatívabb megjelenést biztosít a márkák számára. Az újítások ígéretesnek mutatkoznak a Hyundai kísérletezései alapján. A vállalat tesztkampánya 33 százalékos márkaismertség növekedést, illetve 12 százalékos vásárlási hajlandóság növekedést produkált. 

Miért hasznos ez a funkció?

•    Az új funkció sikerességében közrejátszik az a tény, hogy az összes megtekintés 70 százaléka már okostelefonon történik, így ez a fajta módszer kiemelkedő teljesítményt tud nyújtani. 
•    A videók eddigi horizontális elhelyezkedését megtörve a YouTube is beállt a sorba, hiszen a Facebookon és az Instagramon is lehet hirdetni vertikális formában. Így a három fő digitális média csatornán futtatott hirdetések elkészítésének ideje jelentős mértékben leredukálódhat majd a formátumegyezés miatt. Ráadásul a hatékonyság mérése is egyszerűsödni fog ezáltal. 
•    Ha mindez nem lenne elég, a márkák mostantól a megszokott 3mp-10mp videók helyett hosszabb videótartalmakat is létrehozhatnak. Ennek köszönhetően a mélyebb történetmesélés is lehetővé válik, hogy minél nagyobb impulzust érjünk el a felhasználóknál.   

Élmény videóhirdetésbe csomagolva

Fontos  megjegyezni, hogy érdekes, a tartalomfogyasztók számára hasznos videókat kell készíteni. Hiába lesz több idő a termék vagy szolgáltatás bemutatására, mert a szárazon csomagolt videókon egyszerűen átlépnek majd. Olyan kreatív videók készítését kell célul kitűzni, melyek egyfajta pluszt adnak a fogyasztók számára, ezzel is jobbá téve a napjukat. A YouTube-on sokkal hosszabb a videófogyasztás időtartama, mint riválisainak platformjain, illetve nem csak szórakoztató, de informatív és edukációs videótartalmakra is ezen a csatornán érkezik a legtöbb keresés, így nagyobb befolyást és sikereket érhetünk el az itt elhelyezett hirdetésekkel. 

Kép forrása: Slashgear.com

Home feedbe ágyazott hirdetések

A másik újítás a felhasználó saját kezdőlap (home feed)  felületén jelenít meg releváns hirdetéseket, ebből ered az elnevezés: Home Feed Ad. A fogyasztó igényeire szabott videóajánlásokkal találkozhat, a hirdető elhelyezhet rich display és videóhirdetéseket is. A home feedbe integrált hirdetés azért is jó megoldás, mert az innen elindított videók aránya megtízszereződött az utóbbi évek során, hiszen a feliratkozott csatornák videói itt érhetők el a legkönnyebben. 

Adaptív keresési hirdetések az Ads-ban – Az automatikus szöveghirdetés generátor

A Google Ads újdonságával olyan hirdetéseket leszünk képesek létrehozni, melyek a keresést végzőhöz alkalmazkodva több és relevánsabb szöveget tudnak majd megjeleníteni, igazodnak az eszközök szélességéhez és megnövelik a hirdetéscsoportok teljesítményét azáltal, hogy több aukcióban is részt vehetnek.
A hirdetés tartalma teljesen megpróbál a potenciális ügyfelek keresőkifejezéseihez illeszkedni, így támogatva a kampányok sikerességének javulását. A létrehozáskor több címsort és leírást is megadhatunk, melyekből különféle szövegkombinációkat kapunk. Itt figyeljünk arra, hogy ne írjunk két megegyező kifejezést sehova, mert az akadályozni fogja a rendszert a kombinációk létrehozásában. Mindemellett ajánlott minél több címsort megadni, hiszen annál jobban teljesíthet a hirdetés, feltéve, hogy figyelünk a változatosságra.

Tippek a létrehozáshoz:

•    Ötnél kevesebb címsor beállítása esetén nem fog megfelelően működni a funkció. 
•    Érdemes legalább 8-10 címsort megadni.
•    Kettő címsor mindenképpen tartalmazzon kulcsszavakat.
•    Három címsort adjunk meg kulcsszavak nélkül. Itt kiemelhetjük a szolgáltatás vagy a termék előnyeit, problémákat, melyekre megoldást kínálunk, esetleg a szállítással kapcsolatos információkat.
•    Ügyeljünk rá, hogy eltérő hosszúságú címsorokkal dolgozzunk.
•    Legalább két leírást adjunk meg létrehozásnál, hiszen egyszerre kettő is megjelenhet.

 

Az automatikus tesztelést követően a rendszer kitanulja, hogy melyek azok a hirdetéskombinációk, amik a legjobban teljesítenek. Ezzel a hirdetésformátummal temérdek időt spórolhatunk, hiszen automatikusan működik a létrehozást követően. Mind az elérésre, a releváns üzenetek közvetítésére és a konverzió növelésére nagyszerű megoldást nyújthat a jövőben. Egyelőre csak béta verzió fut és nem mindenkinél, nem mindenhol elérhető a funkció, de bővítés várható.