6+1 marketing tipp a Black Friday-re!

img

6+1 marketing tipp a Black Friday-re!

Az USA-ban régi hagyománya van a Black Friday-nek, ami lényegében egy nagy kedvezményeket kínáló akció, amellyel a kereskedők tömegeket vonzanak az üzletükbe. A nagy leárazásra épülő esemény már itthon is sikeres online és offline egyaránt: a hirdetők és a vásárlók is alig várják, jó esetben ugyanis ezen a napon mindegyik fél jól jár. Szeretnéd meglovagolni a Fekete Péntek óriási forgalmát? Megmutatjuk, hogyan csináld!

A Black Friday 2018-ban november 23-ára esik, és egy második hulláma is lesz november 30-án. Az időzítés miatt egy kifejezetten jól megtérülő akcióról van szó, ugyanis az esemény hivatalosan is megkezdi a karácsonyi bevásárlás időszakát. Mivel az emberekben ilyenkor nagyobb a vásárlási szándék, sőt az ünnepekre akár nagyobb értékű ajándékokat is vásárolnak, érdemes beszállniuk a hirdetőknek a Black Friday körüli hype-ba. Ha az erős vásárlóerő, a gyors megtérülési lehetőség és az extra profit meggyőzött, már csak néhány marketing tippre van szükséged ahhoz, hogy a potenciális vevőkből valódi vásárlókat csinálj.

 

1. E-mail marketing a Black Friday szolgálatában

Az aktualizált címlista aranyat ér, aknázd ki a benne rejlő lehetőséget! Egy jól kialakított e-maillel könnyen beizzíthatod a már meglévő ügyfeleidet. A gondosan szegmentált adatbázis azt is lehetővé teszi, hogy külön tartalommal azokat az ügyfeleidet is visszaszerezd, akik már régen nem vásároltak tőled, de még nem iratkoztak le a hírleveledről. Új ügyfelek toborzásához külső adatbázisokat is használhatsz, ebben az esetben azt kell kitalálnod, hogy pontosan milyen célcsoportot szeretnél megszólítani, majd ennek fényében jöhet az eDM tervezése, és a célnak megfelelő adatbázis kiválasztása. A jó e-mailnek számos követelménye van, de mindenekelőtt a figyelemfelkeltő tárgysort kell találóan megfogalmaznod, hogy a levél megnyitása után az üzenet szövegét is sokan elolvassák. A kiküldést időzítsd az e-mailek olvasásának csúcsidejére. Egy kis extrát is csempészhetsz a levélbe, ha használod a dátum mentése funkciót, amellyel a címzett egyetlen kattintással elmentheti a naptárba Fekete Péntek dátumát, hogy ne maradjon le az akcióról.

 

2. Külön landing page az érdeklődőknek

A jó landing page azt nyújtja, amit a hirdetésben ígértél. Vagyis, ha a Black Friday akció csak bizonyos termékekre vagy szolgáltatásokra érvényes, akkor hozz létre az eseményre egy aloldalt, mely éppen ezekre a termékekre vagy szolgáltatásokra fókuszál. Ha van külön landing page-ed, az SEO szempontból is kedvező lesz, így a Google találati listáján is jobb helyezést érhetsz el. A kialakításkor ügyelj rá, hogy az oldal reszponzív legyen, vagyis minden eszközön optimális méretben jelenjen meg a könnyű olvashatóság, a gyors betöltés és az egyszerű navigáció érdekében. A pozitív felhasználói élmény (user experience) a konverziók számában is megmutatkozik.

 

3. Folyamatos kommunikáció a social media felületeken

A közösségi média felületeiden egyszerűen és gyorsan kommunikálhatsz a Black Friday előtt és alatt egyaránt, ráadásul azonnali visszajelzéseket kapsz hozzászólások formájában. Bizonyára már kitapasztaltad, hogy melyik napszakban aktívabbak a követőid, időzítsd arra az időszakra a megjelenéseket. Fontos, hogy folyamatosan ellenőrizd az érkező visszajelzéseket, gyorsan megválaszold a felmerülő kérdéseket, és amilyen gyorsan csak lehet, orvosold az esetleges problémákat. Használj a poszt szövegében cselekvésre ösztönző felhívást, például: „Rendelj most online!” vagy „Látogass el weboldalunkra!”.

 

4. Visszaszámlálóval a gyors vásárlásért

Főleg az online vásárlásokra jellemző, hogy mielőtt megvenne egy terméket a potenciális vásárló, még összehasonlítja azt a konkurencia termékeivel is. Ezt a folyamatot és az esetleges lemorzsolódást védheted ki egy visszaszámlálóval. Ez hatékonyan sürgeti a vásárlási folyamatot, mivel nem szeretne lemaradni az érdeklődő a kedvezményről. Visszaszámlálást használhatsz a landing oldalon, a Google Ads hirdetésekben és a közösségi médiában egyaránt.

 

5. Upsell és cross sell

A Black Friday során jól működnek a kiegészítő termékekre irányuló ajánlatok. Hozz létre különböző kombinációkat, és a teljes csomagot kínáld árengedménnyel! Ha mellé azt is kommunikálod, hogy már csak néhány darab elérhető belőle, a hatást tovább fokozhatod.

 

6. Vásárlói hűség jutalmazása

A Black Friday jó alkalom arra, hogy a kiemelt vásárlóidat megjutalmazd és hosszabb távon is megtartsd, ha számukra az általános akción felül további kedvezményeket vagy ajándékokat is felajánlasz.

 

+1 Kedvezmény másképp: Ha nincs lehetőséged árcsökkentésre, még mindig van egy lehetőséged, hogy valami extra ajánlattal csábítsd magadhoz az érdeklődőket. Kínálj ajándékot a megvásárolható terméked vagy szolgáltatásod mellé, és ezzel máris valami extrát tudsz nyújtani! Az ajándékokat lépcsőzetesen is felépítheted az elköltött összeg alapján, így nagyobb lesz az emberek motivációja arra, hogy az értékesebb ajándékért többet vásároljanak az online vagy offline boltodban.