Meggyűlt a bajod a Facebookkal? A „Nagytestvér” elvesz és ad egyszerre

img

Meggyűlt a bajod a Facebookkal? A „Nagytestvér” elvesz és ad egyszerre

Szigorúbb irányelvek, új eszközök a Facebookon, a hírfolyam már a múlté

Sosem volt még ilyen fontos a Facebook számára a kapuőr szerepe: szigorította hirdetési irányelveit, hogy a felhasználók valóban csak releváns és kiváló minőségű tartalmakkal találkozzanak hírfolyamukban. Bár egyik oldalon elvesz és megnehezíti a dolgunkat, másik oldalon ad az újonnan bevezetésre kerülő eszközökkel.


Miért ügyel kínosan a Facebook arra, hogy milyen tartalmat jelenít meg a felhasználók számára? A cél az, hogy egy-egy felhasználó minél több időt töltsön a közösségi hálón, ehhez pedig szükséges a jó felhasználói élmény, melynek része a minőségi és releváns tartalom. A minőséggel kapcsolatban a hirdetők visszajelzést kapnak a Hirdetéskezelőn belül. Súlyos esetben a „low quality”, tehát az alacsony minősítésű hirdetések elérését drasztikusan visszaveszi az algoritmus vagy le is tilthatja ezeknek a kreatívoknak a megjelenését.

 

Mire érdemes odafigyelni, ha jó minősítést szeretnél a Facebook hirdetőjeként?

1. Kerüld a clickbait („kattintáshajhász”) megoldásokat!

2. Ne túlozz!

3. Ne használj direkt felhívást interakcióra, reakcióra se címben, se a leíró részekben!

4. Mellőzd a sértő vagy félrevezető tartalmakat, soha ne téveszd meg a felhasználót!

5. Bíráld felül a célzásodat: legyen konkrét, de ne túl szűk! Ha túl széles a célzás, a Facebook tudja, hogy valószínűleg nem mindenki számára lesz releváns a hirdetésed, tehát visszavesz az elérésedből.

6. Ügyelj a kreatív képi világára, legyen szó fotóról vagy videóról! Legyen egyszerű az üzenet, amit vizuálisan kifejezel és kapcsolódjon a népszerűsíteni kívánt dologhoz! Mivel a relevancia fontos az új Facebook-algoritmus számára, a hirdetés szövegének, a vizuális elemnek és a landing oldal tartalmának kapcsolódnia kell egymáshoz.

7. Frissíts, tesztelj, tanulj! Idővel cserélj kreatívokat, elemezd ki az azonos célközönség számára megjelenített különböző hirdetések eredményeit, vagy épp a különböző szegmenseknek futtatott ugyanazon hirdetés adatait!

8. Hirdetési üzeneteid ne a célközönséged tulajdonságaira fókuszáljanak, hanem inkább a terméket, szolgáltatást helyezd előtérbe!

9. A landing oldalon ne legyen sok reklám, cserébe a tartalom legyen releváns a hirdetéshez képest a felhasználó számára.

10. Kerüld a webhelyeden az előugró ablakokat!

+1 Ne tarts vissza információt, azaz ne az legyen a cél, hogy a hirdetés lekattintása után, a weboldaladra érkezve talál további információt az érdeklődő.

Vajon ezzel az intézkedéssel már a Facebookon belüli vásárlást készítik elő? Amerikában már lehet fizetni, így megrendelést leadni a kék óriás felületén keresztül is. Ennek honosításához, elterjesztéséhez viszont át kell szoktatni a felhasználókat arra, hogy a Facebookon belül vigyék végig a teljes vásárlási folyamatot a tájékozódástól kezdve, a termék virtuális felpróbálásán vagy tesztelésén keresztül a fizetésig.

Ahhoz, hogy hirdetési szándékod be tudd teljesíteni, át kell strukturálnod a fókuszpontokat, át kell alakítanod a stratégiát. Bár a feed elérés és a külső forgalomterelés kiszorul, a sztorik és a Messenger botok új lehetőségeket tartogatnak számodra! Az üzenetek és a sztorik azért érdekesek, mert a felhasználói igények eltolódnak egyrészt a privátabb beszélgetések irányába, másrészt biztonságban érzik magukat az emberek, ha tudják, hogy a megosztásaik, online reakcióik nem lesznek örökké elérhetők (A Te profilodhoz hány like köthető, és milyen oldalakat, eseményeket, tartalmakat minősítettél reakcióval az évek alatt?). Egyebek mellett ezért növekszik egyre jobban a Facebook üzenetküldő szolgáltatásának a népszerűsége, és ezért várható, hogy lassan (vagy gyorsan) a sztorik lesznek az elsődleges tartalomfogyasztási helyek a hírfolyamok helyett.

 

Így lehetsz még jobb!

1. Használj négyzetes képeket a linkes hirdetésekhez! A mostanában használt 1200*628-as kreatív helyett 1080*1080-as méretű képet is feltölthetsz már, így nagyobb felületen ragadhatod meg a felhasználók figyelmét. Ezzel több időbe telik átgörgetni a reklámon, tehát több időd van arra, hogy átadd üzeneted, beépítsd a „tudatukba” az információt magadról, szolgáltatásodról/termékedről. A négyzetes képet teljes egészében azok a felhasználók látják, akik már frissítették a Facebook mobilapplikációját. Aki még ezt nem tette meg, az 1200*628-as téglalapban, középre rendezve, kicsinyítve látja a négyzetes kreatívot (628*628 méretben).

2. A fekvő a múlté, állítsd fel! Gyárts álló formátumú videókat, akár a Facebook beépített sablonjainak használatával! A Facebook- és Instagram-feedekből egyre inkább kiszorulnak a hirdetések, viszont a két felület Stories szekciójában most kezdenek el felsorakozni a hirdetők. Te ott vagy már? Ne aggódj, a beépített sablonokat videószerkesztői ismeretek nélkül is fel tudod használni, ráadásul tematikus opciókat is találsz, melyekkel évszaknak, ünnepnek megfelelő köntösbe burkolhatod a mondandód!

3. Sztorizz! A valódi történetmesélési gyakorlatodat alapozhatod meg most az Instagramon, ahol már galéria sztori hirdetést is használhatsz.

 

És a jövő újdonságai

1. 3D-hatású képek: alig várjuk, hogy mi is elérjük a 3D-hatású képek használatát. A funkció fokozatosan kerül bevezetésre, így ha még nem találod, ne aggódj, előbb vagy utóbb eljut hozzád is! Nincs szükség semmilyen eszközre, a Facebook algoritmusa eszközöl némi változtatást a fotódon, kiemelve a rajta szereplő vonásait a háttérből.

2. Szavazás videóban: a felhasználó interaktív bevonása már az Instagramon bizonyított, jöhet a feature a Facebookra is. Egyelőre még csak tesztelés alatt áll a videóba építhető szavazás funkció, de a jövőben a videós hirdetésekben erre is lesz lehetőség, így egy-egy videó kimeneteléről gyakorlatilag a felhasználó gondoskodik. Hogy ezt milyen kreatív módon tudod felhasználni saját területeden? Jobb már most fontolóra venned ha az élbolyba szeretnél tartozni!