2019-es online marketing trendek

img

2019-es online marketing trendek

Elérhetőbb mesterséges intelligencia, fokozottabb személyre szabottság, vizuális és hangalapú keresés: többek között ezekre számíthatunk 2019-ben az online marketingben. Hogy ez bővebben mit jelentet, és milyen trendeket tartogat még a jövő év, azt bejegyzésünkben szedtük össze. 

Mesterséges intelligencia és gépi tanulás

A mesterséges intelligencia használatával személyre szabottabb üzeneteket, hirdetéseket állíthatunk össze, hatékonyabb elemzéseket kapunk készhez, így több időt tudunk fordítani a stratégiai kérdésekre. Ráadásul ezek a rendszerek képesek önmaguk elemzésére, a tanulásra és fejlődésre, hogy egyre hatékonyabban működjenek. Már most is körbeveszi mindennapjainkat, gondoljunk csak a Google Ads automatizációira és okos kampányaira. Érdemes jövőre mélyebben elmerülni bennük, tesztelni az új lehetőségeket. Egyébként több AI szofternek van ingyenesen letölthető próbaverziója, amit bármikor ki lehet próbálni.

Chatbotok töretlen népszerűsége

Amikor a felhasználó kapcsolatba lép cégünkkel, azonnali vagy minél hamarabbi választ vár. Ha ezt nem kapja meg tőlünk, tovább áll, és a konkurenciánál keresi a válaszokat. Minél hosszabb ideje marad megválaszolatlan a kérdés, legyen szó üzenetről vagy egy termék megtalálásának útvonaláról, annál nagyobb a lemorzsolódás esélye. A chatbotok jelenléte már felhasználói oldalról is egyre elfogadottabb, így érdemes belevágni az alkalmazásába.

Személyre szabottság

Nem lehet elégszer hangsúlyozni ennek fontosságát. 2019-ben használjuk ki az AI eszközök tudását is, hogy minél inkább személyre szabott tartalmat tudjunk készíteni! Elégedettebb, és így jövedelmezőbb felhasználókat tudunk így szerezni.

Tovább hasítanak a videók, főleg ha élő

2019-ben is előbb nézünk majd meg egy videót, mint olvasunk el egy cikket. A Facebook 2016 elején, képmegosztó testvére kicsivel később vezette be az élő videózás lehetőségét. A trendelőrejelzések szerint népszerűségük egyre csak növekszik, amit a Facebook tovább hajt: a Vidpresso felvásárlásával lehetővé válik az interaktív elemek felpakolása Live videónkra. Ráadásul organikus elérésében is az élő videókat preferálja a Facebook, így ha eddig nem tettük meg, jövőre mindenképp érdemes adni neki egy esélyt. A videórengetegből az kerül majd ki nyertesen, aki fenn tudja tartani a nézők érdeklődését. A termékvideók pedig felbátorítják a vásárlót, így növelik a konverziós rátát.

Képkeresés újragondolva

A vizuális keresés fogalma a Google Lens bemutatkozása óta valamennyiünk számára már nem ismeretlen. Segítségével a jövőben már akár az sem elképzelhetetlen, hogy egy termék képére fókuszálva kapjunk egy listát az elérhetőségéről, áráról, tulajdonságairól. De az sem lehetetlen, hogy miután képet készítettünk a könyvesboltban egy könyvről, azonnal megkapunk róla minden véleményt és értékelést. Nem hangzik rosszul, ugye? Kíváncsian várjuk, milyen hatással lesznek az ilyen jellegű fejlesztések a digitális marketingre.

Pötyögés helyett beszéd

A hangalapú vezérlés térnyerése figyelemre méltó lesz jövőre. Világszerte már most is az összes Google keresés közel harmada szóban érkezik, melynek tudatában SEO törekvéseinket is érdemes átvizsgálni. A gépelt szöveg mellett optimalizáljunk hangalapú keresésre is, ami a kulcsszavak helyett sokkal inkább kérdés- vagy párbeszédalapú.

Több kreativitás a natív és influencer hirdetésekben

Bármennyire is jó ötletnek tűntek az elején, ma már annyira telített a piac, ráadásul túl van zsúfolva termékelhelyezéssel, hogy kérdéses a két eszköz jövője. A felhasználók is érzékelik a fizetett jelenlétek súlyát, így 2019-ben át kell gondolni, hogyan használhatnánk ezeket a csatornákat másként, egy sokkal kreatívabb módon, hogy hiteles legyen a választott infuencer és kitűnjünk a zajból.