A YouTube-on is sztorizhatunk már

img

A YouTube-on is sztorizhatunk már

Bizony, az Instagram és Facebook „Történetek” után a YouTube-ra is megérkezett a sztori funkció. Vajon az IG TV miatt vágott vissza a videómegosztó? A funkció még csak béta verzióban van, de már most sok külföldi és néhány hazai tartalomgyártó is használja. Mivel még nem mindenki számára érhető el, promóciós célra kevésbé alkalmazható, de izgatottan várjuk, milyen lehetőségeket tartogat. 


Az előző néhány év az influencer marketing mellett a videós tartalmak térnyeréséről szólt: megérkezett az Instagramra az azonnali történetmesélés lehetősége, mely rövid felfutási idő alatt olyan sikeres lett, hogy ma már több időt töltenek a felhasználók a sztori szekció böngészésével, mint az Instagram feed pörgetésével. A hihetetlen népszerűségének köszönhetően a Facebookra is átültették a funkciót, egyre többen élnek is használatának lehetőségével. A kék óriás azonban nem állt meg itt. Felismerte ugyanis az állókép támogatottságának hiányát: az okostelefonok rohamos elterjedésével a klasszikus fekvő formátumú álló- és mozgókép készítés a feje tetejére állt, és hát kézenfekvőbb is – valljuk be. Igen ám, de az elérhető videós formátumok még a klasszikus asztali, fekvő formátumok nézését és készítését támogatták. Többek között ennek áthidalására rukkolt el a Facebook az IG TV-vel, ami nemcsak hogy hosszabb videók feltöltését tette lehetővé, de kimondottan álló formátumú filmrögzítést használ.

Erre visszavágásként, vagy pusztán a felhasználói igényekhez való alkalmazkodás miatt, a YouTube is előrukkolt a történet funkcióval, amit fokozatosan vezet be. A sztorikat jelenleg a feliratkozóknak lehet megjeleníteni. Küllemében és funkcionalitásában nem hoz sok újat a már ismert sztori szekciók után. Rövid, maximum 15 másodperces tartalmak azonnali megosztását teszi lehetővé, mely 24 óráig elérhető alapesetben, de természetesen itt is van lehetőség arra, hogy látható maradjon a történet az időkorlát lejárta után. Míg az aktuális tartalom automatikusan a „Ma” elnevezésű történetben válik láthatóvá, ha szeretnénk hosszabb elérést biztosítani, akkor az egyéni történetekhez kell átsorolni, ahonnan csak törléssel lehet eltávolítani a tartalmat. 

Egyelőre még szponzorációra nem igazán használják, inkább csak az adott csatorna a saját újonnan publikált vagy publikálandó videójára hívja fel a figyelmet. Azonban szinte biztosra vehetjük, hogy hirdetői felület is lehet a jövőben, akár influencer vagy más reklámmegoldás által. Az eszköz egyébként szegmentáltan működik, tehát a sztori megtekintése önálló mutatószám, nem olvad bele a klasszikus videómegtekintés mutatóba. A Történetek teljesítményét csak a létrehozója látja. Mások történeteit nemcsak az adott csatornán érhetjük el, hanem a saját kezdőlapunkon is – ám egyelőre csak akkor, ha azon felhasználók között vagyunk mi is, akiket a YouTube algoritmusa erre kiválasztott.