Átláthatóbb hirdetéseket ígér a Facebook

img

Átláthatóbb hirdetéseket ígér a Facebook

Kemény időszak áll a Facebook mögött hirdetési és adatkezelési módszerei miatt. A közösségi oldal emiatt is fontosnak tartja, hogy időről időre egyre átláthatóbbá és érthetőbbé tegye hirdetési rendszerének működését. 2019. február 28. vajon egy újabb fordulópont lehet?

Miért látom ezt a hirdetést?
 
A hírfolyamban megjelenő szponzorált tartalmak mellett látható 3 pontra kattintva, a legördülő menüből már régóta kiválasztható a Miért látom ezt? opció. Itt eddig teljesen alapvető információk derültek ki arról, hogy mi alapján céloztak meg bennünket a hirdetők: például korunk, nemünk, lokációnk vagy a Facebookon, illetve azon kívül tanúsított böngészési magatartásunk miatt. Ebből természetesen a teljes képnek csak egy része derült ki, az, hogy honnan származnak azok az adatok, amelyek alapján ránk tudták célozni a hirdetést, nem minden esetben. A hirdetéstípusok beállításainak a kezelésére kattintva még bővebben információkat kaphatunk arról, hogy mi befolyásolja azt, hogy milyen hirdetéseket látunk, és módosításokat hajthatunk végre, ami alapján - elvileg - már csak rajtunk múlik, milyen hirdetési élményben lesz részünk.

Hirdetőként is érdemes használni ezt a funkciót, hiszen versenytársaink promóciói nagy valószínűséggel - a remarketingnek, érdeklődési körünknek és böngészési előzményeinknek köszönhetően - megtalálnak bennünket Facebookon. A Miért látom ezt a hirdetést? opció segítségével sokat megtudhatunk konkurenseink hirdetési stratégiájáról, és hogy mit kezdünk az adatokkal (pl. kibővítjük saját célközönségeinket), már csak rajtunk múlik.

 

 

Információmorzsákkal etet a Facebook?

Február 28. után még több információ kiderül a hirdetésekről: például az is, ha egy cég feltöltötte az e-mail címünket, telefonszámunkat a Facebook célközönség-kezelőjébe, hogy ezek alapján érjék el a felhasználókat. A non plus ultra, hogy az is nyilvánvalóvá válik, hogy a hirdető rendelkezett-e ezekkel az elérhetőségeinkkel, vagy esetleg egy harmadik féltől szerezte-e be azt.
 
Az elmúlt egy évben világossá vált, hogy a felhasználók mindennél jobban féltik az adataikat, és mindent megtennének azért, hogy azokkal ne tudjanak visszaélni. A kezdeményezés némileg csitíthat a kedélyeken, ráadásul a lépés elméletben a Facebooknak is segít majd kiszűrni azokat a hirdetőket, akik a userek engedélye nélkül használják fel adataikat. Persze a rendszer még így sem tökéletes, de a felhasználói és hirdetői igényeket számításba véve biztosak vagyunk benne, hogy sok jó törekvést tartogat még számunk a Facebook az idei évre.