Megjelent az Influencer Magazin

img

Megjelent az Influencer Magazin

A 2017. október 11-ei Közösségi terepszemlén közel 100 fő előtt debütált a szakmailag hiánypótló – online is elérhető – Influencer Magazinunk, melyben megtalálható mindaz, amit manapság a véleményformálókról tudni érdemes. A témát 360 fokban vizsgáltuk kikérve a szakma, az influencerek és az érintettek véleményét is.

A vállalati és ügynökségi szakemberek körében a Kreatívval és a szakmai szervezetek bevonásával (MAKSZ, MPRSZ) végeztünk kérdőíves kutatást, majd a Special Effects Media és a Star Network támogatásával az influencerek motivációit, tapasztalatait is feltérképeztük. A vállalati kutatás eredménye alapján a hitelesség, a márka és a véleményvezér imázsának kapcsolódása és az adott csatorna magas aktivitásszáma az elsődleges tényezők az influencerek kiválasztásánál. A vállalati oldalon a bevonódás (35%) és az elérés (31%) mértéke, valamint a konverziók (24%) alapján mérik a kampányok sikerességét. Az influencer kutatás rámutatott arra, hogy a – magukat leginkább youtubernek nevező – videósok tartalmaik sikerességét a reakciók számában és arányában mérik, és leginkább az élelmiszer, napi fogyasztási cikkekhez (48%), IT-hoz (34,5%) és oktatáshoz (34,5%) kapcsolódó márkákkal működnek együtt. A fogyasztói szegmens célcsoport-kutatását a Gemius végezte; a 10-29 éves magyar internetező lakosságra nézve reprezentatív felmérésből kiderült többek között, hogy az influencer hatására a követők 63%-a tervezi vagy már meg is vásárolta a csatornán megjelenített terméket, és a fiatalok 45 százalékát csak akkor zavarja a reklám, ha az nem hiteles.

A magazinban az adatokat prezentáló színes infografikák mellett a PepsiCo, a Sarantis Hungary Kft., a Magyar Telekom és a Cinema City mini esettanulmányain keresztül mutatjuk be az influencereket bevonó marketingkommunikációs kampányok sikerességét. Az influencerek világának jogi és pszichológiai hátteréről Dr. Gyurkó Szilvia gyermekjogászt, az újmédia oktatási vonatkozásairól Balatoni József (Jocó bácsi) történelemtanárt szólaltattuk meg, az influencer világ kulisszatitkairól pedig Szabó Gergő (Special Effect Media) írt.

Az Influencer Magazinban megszólalnak a legnépszerűbb youtuberek is: Viszkok Fruzsi, Sági Evelin, Dancsó Péter, a PamKutyából Béla és Csecse Attila mesélnek a kezdetekről, motivációkról és a videókészítés üzleti részéről, továbbá a követők véleményét is feltárjuk hét 9-17 év közötti fiatal szemüvegén keresztül.